top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

איך לקלוט מאמנים חדשים בסטודיו לאימונים?




פרסמתם מודעת דרושים ואתם מתחילים לקבל פניות של מדריכי כושר המעוניינים לעבוד אתכם? השאלה היא: איך באמת קולטים אותם לעבודה עם נחיתה רכה כדי שיוכלו לעבוד איתנו לאורך זמן?


בכל המועדונים שניהלתי לאורך השנים או סטודיואים שהיו בבעלותי דאגתי לשים פוקוס על הצוות. 90% מצוות המדריכים שעבדו איתי לאורך השנים עבדו איתי בממוצע של 2-3 שנים לפחות, והיו גם כאלה אף שעבדו איתי 6,7,8, ו-9 שנים. אז מה היה שם?




קבלו 15 כללים חשובים:



1. תכתבו את עקרונות הברזל של הסטודיו


דמיינו איזו חוויה אתם רוצים להוציא את כל הלקוחות מכל האימונים. תעשו רשימה ובה תעלו על הכתב את צורת העבודה הרצויה בסטודיו (יחס אישי / שימוש בשמות פרטיים של לקוחות / מגע בכל מספר דקות / קשר עין / פידבק לחדשים וכו׳).



2. תעלו את זה על הכתב


תהפכו את זה לחלק ממודל העבודה אצלכם בסטודיו כך שכל מדריך שייכנס לאימון יידע במדוייק איך להתנהל ומה עליו לעשות (חוץ ממערך האימון עצמו). לאחר ראיון העבודה עם מדריך הכושר וקבלתו לעבודה, תצטרכו סשן של שעה 1 על 1 בכדי שתוכלו להעביר את התורה שלכם.





3. תמספרו את עקרונות הברזל


עקרון ברזל מספר 1


עקרון ברזל מספר 2


עקרון ברזל מספר 3 וכך הלאה...

חשוב שיהיה קליט וזכיר. לכם ולמדריכים.



4. היכרות והתערבבות


תבקשו ממדריך חדש להגיע ולהתאמן פיזית בסטודיו (לפחות 2 אימונים פיזיים - אפילו בתשלום) כחלק מההכשרה שלו. לא מדובר כאן בהכשרה מקצועית אלא הכשרה בה ירגישו את הוייב של המקום ויוכלו לחוות את האנרגיות והלקוחות. אם אתם בעלי הסטודיו, דאגו שיגיעו לשיעורים שלכם על מנת שתוכלו לערבב אותם עם שאר הלקוחות יחד עם 'בילד אפ' על אותו מדריך ועל השיעורים הצפויים שלו.




5. החלפות בשלב ראשון


רוצים להיות בטוחים לגבי אותו מדריך חדש? תתחילו בשלב ראשון לשלב אותם בשיעורי החלפה. שיעור או שניים ראשונים יוכלו לתת לכם אינדקציה, תוכלו לקבל פידבקים ותחושה מצד המדריך/ מדריכה ומתאמני הסטודיו.





6. תיאום ציפיות מלא


עשו תיאום ציפיות מלא עם המדריכים על כללי הברזל של הסטודיו/מועדון. - תעברו איתם על כל כלל ברזל והסבירו את החשיבות העומדת מאחורי זה.



7. תנו משוב


אל תתביישו לתת משוב למדריכים החדשים לאחר האימון הראשון בשיחת טלפון או במפגש פרונטאלי (לא ווטסאפ). המשוב שתתנו ייתן למדריך להבין כי באמת חשוב לכם לגרום לו להיות טוב יותר ואתם תמיד עם האצבע על הדופק בכל מה שקשור לניהול המקצועי של הסטודיו.



8. פידבקים מהמתאמנים


זה משהו שאני לא רואה אצל הרבה מאוד עסקים איתם אני עובד. הם עושים הכל נהדר, אבל שוכחים לקבל מפעם לפעם משוב או לשאול את הלקוחות בנוגע להעדפותיהם. רוצים לשפר את הפן המקצועי בסטודיו? קבלו משוב מהמתאמנים לאחר מספר אימונים ראשונים של אותו מדריך חדש באמצעות סקר קצר שאפשר לעשות בגוגל שיטס / אפליקציית המועדון או אפילו בתשאול אישי של קבוצת מתאמנים מסויימת כדי לקבל את הוייב והפידבקים בנוגע לאותו מדריך. מישהו חכם אמר לי פעם: "העובדים הכי טובים הם הלקוחות שלך".




9. דאגו לצמוח עם המדריכים בצורה הדרגתית


אחת הטעויות הכי גדולות של עסקים היא לתת למדריך חדש באימוני סטודיו הרבה הרבה שעות מיד על ההתחלה (6-8 שעות בשבוע לדוגמא). אני בעד לתת למדריכים שעות ולאפשר להם לצמוח אבל חייבים לעשות זאת במתכונת הדרגתית. המתכונת ההדרגתית מטרתה היא לבסס אמון בין שני הצדדים (הסטודיו והמדריך עצמו), לקבל משוב מהקהל, לבדוק שביעות רצון ונוכחות בשיעורים. ברגע שנבנה אמון, מקבלים משוב טוב והשיעורים מתמלאים, זה הזמן לעלות הילוך ולאפשר יותר שעות.



10. תמשבו את המדריכים בכל חודש


אל תציקו למדריכים אחרי כל שיעור עם פידבקים (למעט 2-3 השיעורים הראשונים שלהם אצלכם). תאספו את הפידבקים לאורך החודש והפכו למנהלים המקצועיים של המקום. מתי כן לתת למדריכים פידבקים שלא סובלים דיחוי? במקרים של פציעה או סיכון של המתאמנים.

אם זה לא המקרה, כפי שציינתי, אספו את כל הפידבקים מהחודש החולף ובשיחה נעימה דאגו לשפר אותם. אם תתנו משוב למאמנים בכל אימון או בכל שבוע, לא רק שתציקו להם, אתם תתפשו כנודניקים שלא כיף לעבוד איתם.



11. שתפו בסיפור האישי של הסטודיו / בשליחות


הסיבות המרכזיות למוטיבציה בעבודה הן לא רק השכר שתשלמו למדריכים אלא מקום שיש בו שליחות ו-Mission אמיתי. אני מאוד מאמין בעסקים מבוססי שליחות שבעל העסק הוא סיפור מהלך בפני עצמו. יש לזה עוצמה. ספרו בקצרה למה הקמתם את הסטודיו, למה אתם בתחום ומה ה-MISSION של העסק. מנסיון, מדריכים יעדיפו הרבה יותר מקום שכיף להם לעבוד בו מאשר עוד 20-30 שקלים במקום אחר. מדריכים שיגיעו בגלל הסיבות הלא נכונות הם בדרך כלל לא המדריכים המתאימים עבורכם.






12. שתפו בסיפורים של לקוחות


באחת השיחות הראשונות בעת קליטת המדריך ספרו 'בדרך אגבית' בסיפורים אישיים ואמיתיים של אנשים שעברו שינויים דרמטיים אצלכם בסטודיו. זה מדגיש את סיפורי ההצלחה, את המהות והשליחות של הסטודיו.



13. תשקיעו במאמנים


התייחסו אליהם כאל מקצוענים. שלחו אותם להשתלמויות, קורסים או אם אתם בעלי העסק וצברתם מספיק קילומטארז' בתחום, אל תתביישו להעביר את זה הלאה. ממש תבנו הכשרה בסיסית שלכם (עם עקרונות הברזל / טעויות נפוצות / קליטת מתאמן חדש / נהלי בטיחות באימון / חווית אימון וכדומה).




14. צרו אווירה נעימה וכייפית למדריכים


היום, הרבה יותר מבעבר, מדריכים בוררים את המקומות בהם עובדים וההחלטה תיפול היכן שכיף להם יותר.



15. תגיעו פיזית לשיעורים של מדריכים חדשים. אם אתם בעלי או מנהלי הסטודיו, תקחו חלק פיזית מפעם לפעם בשיעורים שלהם, תראו ללקוחות שאתם עצמכם מאמינים בהם.


קליטה נעימה!



יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?



להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

bottom of page