top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

הקמת סטודיו לאימונים: טרנדים עיצוביים, רעיונות וסגנונות

אני מכיר היטב את ההרגשה לקראת פתיחת סטודיו חדש לאימונים. ב-2008 הרגשתי את זה על בשרי בפעם הראשונה! רצות לנו בראש אינספור מחשבות:


מאיפה להתחיל? איך זה ייראה? איזה קונספט כדאי? כמה מתאמנים באימון? מה גודל המקום? איזה ציוד? כמה להשקיע? מתי מתחילים להרוויח? ומה בדיוק צריך?


במדריך הבא אעשה לכם מעט סדר בכל הנושא של הקמה ועיצוב של סטודיו לאימונים, החל מהצרכים הראשונים להקמה דרך פירוט הדברים שתצטרכו לרכוש ועד רעיונות לטרנדיים עיצוביים בארץ ובעולם.



לפני שנתחיל, בואו נכיר במעט את השוק ואת סגנונות מועדוני הבוטיק (הסטודיו'ס).


10 סגנונות חדרי סטודיו לאימונים: הפופולאריים בישראל


1. סטודיו לפילאטיס מכשירים

2. סטודיו לאימונים פונקציונאליים/קרוספיט

3. סטודיו / חדר כושר לאימונים מודרכים בקבוצות

4. סטודיו לחוגי כושר, תנועה וריקוד

5. סטודיו ל-BARRE

6. סטודיו ליוגה

7. סטודיו לאימונים אישיים

8. סטודיו ל-EMS

9. סטודיו לספינינג

10. סטודיו לאומנויות לחימה


איזה קונספט של מקום כדאי לפתוח?


שאלה מצוינת, וזו אחת השאלות הראשונות שאני שואל כל עסק לקראת פתיחה. התשובה לכך נמצאת אצל כל בעל עסק. הקונספט של המקום חייב להיות שילוב של ה-DNA של בעל העסק + אני מאמין + סגנון אימונים מועדף (1 או יותר מסגנונות האימון שכתבתי מעלה).



כאשר משלבים את כל אלו יחד, יוצרים קונספט שאין דומה לו. ל-DNA, לאני מאמין של בעל העסק ולשילוב של סגנון האימונים יש חשיבות גדולה ביצירת הקונספט הייחודי של העסק.




סגנונות אווירה ועיצוב: סטודיו וחדרי כושר


תעשייתי - למראה התעשייתי יש אמירה עכשווית מעניינת. גראפיטי, צינורות חשופים, פנסי רחוב, ריהוט ומידוף מברזל.




אינטימי - עיצוב אינטימי המענק תחושה של בית. ירוק בעיניים, פינות ישיבה בשילוב של עץ יוצרים חמימות ותחושה משפחתית.




מועדון בסגנון וינטג' - בארץ הטרנד הזה עדיין לא המריא אבל באירופה זה כבר כבר תופס תאוצה. אין לי ספק שנראה יותר מהסגנון הזה בהמשך כאן הרבה יותר. שילוב של אביזרי אימון וינטג' (חדשים), סולמות שוודיים, עץ ומגוון אביזרים ומכשירים בצבעי הוינטג' הפופולאריים עור חום ובז'.




עתידני - נותן תחושה של טכנולוגיה וחדשנות. מלווה בדרך כלל בפסי תאורה ייחודיים, תאורה המשתלבת עם המוזיקה, מסכי ענק ואף אינטראקטיביות וטכנולוגיה על הקירות.




המראה הספורטיבי - נותן תחושה של מגרש ספורט אמריקאי. שילוב של דשא סינטטי עם מספרים וסימונים, משקולות צבעוניות, ומקום בסגנון של 'לא נגענו כמעט בכלום' שמשאיר את צינורות המזגן חשופים וקירות בטון לא צבועים.




סגנון העיצוב הכפרי


סגנון העיצוב הכפרי מתאפיין בחיבור עמוק לטבע המשלב חומרי גלם טבעיים ומייצר אווירה נעימה. מתאים לעיצוב סטודיו המשלב אימונים מדיטטיביים כמו סטודיו לפילאטיס ויוגה (אבל לא רק).





מהם הדברים הדרושים להקמת סטודיו לאימונים?


בצד המקצועי והעסקי


  • פיתוח קונספט ייחודי ומקצועי למקום

  • בניית תכנית עסקית והיתכנות כלכלית

  • בניית מסלולים ותמחור

  • מיתוג

  • גיוס והכשרת צוות מאמנים / עובדים

  • הכנת תכנית שיווק




בצד של הבינוי, העיצוב וההקמה


תאורה - כשזה מגיע לתאורה לסטודיו לאימונים חייבים לקחת בחשבון איך נרצה שהמקום ייראה? איזו הרגשה נרצה להעביר? אילו תחושות? הטרנדים החמים בעולם מועדוני הבוטיק לוקח אותנו לתאורה באווירה של בר או מסיבה. אבל לפני הכל צריך לבחור את הגוון.


מה החשיבות בבחירת גווני אור לחלל?


טמפרטורת האור (גוון אור) משפיעה על האווירה בחלל בצורה ישירה. כדי ליצור את האווירה שאתם מעוניינים בה, כל חלל צריך סוג אור בגוון שונה.



האפשרויות מ’חם’ ל ‘קר’ מקוטלגות בדרך כלל בקפיצות הבאות:


לבן חם 2700K

3000K לבן חם

4000K לבן טבעי

5000K לבן טבעי / קר

6000K לבן קר



אור “לבן טבעי” שווה ל 4000K אור “לבן חם” מתואר לעתים קרובות בטווח של בין 2700K – 3000K וצבעי אור “לבן קר” יסומנו בסביבות 6000K ומעלה.


בחדרי סטודיו אור לבן חם 3000K הוא הנפוץ ביותר. שילוב של גוון חם, מאיר, מזמין ומאיר על פי הצורך.


תאורת אווירה


השימוש בתאורת לד צבעונית מאפשרת יצירת אווירת אנרגטית ומקפיצה, מייצרת אווירה ושומרת על חווית אימון. אחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות הוא יצירת אווירה של אימון מסיבה. להגיע לאימון אבל להרגיש במסיבה.

שימוש בפנסי לדים, פנסי אפקטים (בהתאם לקצב המוזיקה), צורות לד בהתאמה אישית, שליטה ובקרה על עוצמת וסגנון התאורה ועוד...



כיצד בוחרים ציוד הגברה מותאם לסטודיו לאימונים?


מערכת הגברה - כשזה מגיע למערכת הגברה לסטודיו, השאלה הראשונה שנרצה לשאול היא: עד כמה המוזיקה תהיה דומיננטית באימונים? האם מדובר במוזיקה שתנגן כמוזיקת רקע לצרכי אווירה או מוזיקה כמרכיב מרכזי באימונים (במקרה השני נהיה חייבים להשקיע במערכת מקצועית שתהיה תואמת את הצרכים שלנו). איך האקוסטיקה בחלל? ברוב חדרי הסטודיו המוזיקה היא גורם משמעותי בחוויית האימון ולכן מומלץ לבחון עם יועץ סאונד את החלל ולהתאים לפי הצורך את הרמקולים, המיקסר, המדונה וכו...




מראות - מראות בחדר כושר או סטודיו לאימונים זה MUST. תלוי את מי שואלים...מהצד האחד מראות הן כלי נפלא להגדלת האשליה של חלל רחב יותר, מאפשר לשיעורי סטודיו (מול מראה) להיות ברורים ומובנים יותר (כשהמדריך עם הגב לקהל) אבל מהצד השני יש כאלה שלא יאהבו את ההתעסקות וההיצמדות של הלקוחות מול המראה לאורך האימונים. אתם תחליטו.



רצפת חדר כושר או סטודיו - יש 5 אופציות מרכזיות:



1. פרקט - רצוי גרמני, ועמיד בפני פעילות. בדרך המחירים נעים בין 80-120 שקל למטר.


2. רצפת pvc - דמוי פרקט. אם אין הטחות מיוחדות של בארבלים או דאמבלים אז עושה את העבודה מצוין. יתרון (זול משמעותית). יכול לנוע באזור ה-40-60 שקל למטר (לפני הרכבה).


חסרון: יכולה להיות מחליקה מעט בייחוד בתרגילי TRX אבל גם את זה ניתן למנוע באמצעות סימונים נוגדי החלקה.


3. אריחי גומי / אריחי בלימה - מדובר ברצפת גומי לחדרי כושר או סטודיו, כזו שניתן להרכיב אפילו עצמאית בהתאם לגודל הנדרש. מחירים נעים בין 80 ל-120 שקל למטר. גם כאן ישנה חשיבות לעובי ולאיכות המוצר (10 או 20 מילימטר) וזאת בהתאם לצורך המקום (מועדון קרוספיט / סטודיו עדין / עדין פלוס וכך הלאה).


4. גליל שטיח גומי לחדר כושר EPDM - בדרך כלל מדובר בגליל שמגיע ברוחב של 1 מטר, באורך של 8-10 מטר ובעובי 10 מילימטר. מחיר משוער בין 80 ל-120 שקל למטר.


5. דשא סינטטי לאימונים - בדרך כלל מקובל לתחם אזורים מסויימים בסטודיו בדשא סינטטי כדי לתת תחושת ספורטיביות למקום או תחושה של מגרש ספורט. כשמדובר בסטודיו המתמחה בעבודה עם ספורטאים מקובל לצייד את המקום בדשא סינטטי בכל סנטימטר בתול הסטודיו (בכולו), אך כשזה מגיע לסטודיו כושר מן השורה המשלב אימונים קבוצתיים, פונקציונאליים ואישיים, פיסת הדשא הקטנה / החלקית יכולה בהחלט להוסיף לנראות המקום, לעבודה עם מזחלות, זריזות וקפיצות.





עיצוב קירות סטודיו בוטיק לאימונים - איך מתחילים?



כשזה מגיע לעיצוב קירות החלל כאן משלבים את הכל יחד. ראשית מאפיינים. ממשיכים ונצמדים ל-DNA של בעל העסק, לתחושה שרוצה להעביר, לצבעים, לריחות, לתאורה ולסאונד. כאן יש לנו מגוון אפשרויות החל מבחירת צבע ייחודי לקיר, שילוב של יותר מצבע אחד, שימוש בחומרי הגלם הקיימים (קירות בטון לדוגמא), מדבקות קיר, משפטי השראה, מדבקות רצפה, סגנון וצבע הרצפה, שילוב של מדפים, מדבקות על זכוכיות ועוד...


בשלב ראשון חשוב ביותר להגיע למקום, לקחת מדידות מדוייקות, לתכנן את האפשרויות ולהוציא לפועל את העיצוב בהתאם לתקציב. ניתן לעצב מקום ב-10,000 שקל ואפשר גם ב-30,000 שקל. הכל עניין של תקציב ורצונות בעל העסק.


לפרטים וקבלת הצעת מחיר לעיצוב קירות וחלל הסטודיו לחצו כאן



הנה מספר דוגמאות שייתנו לכם השראה וכיוון לטרנדים עיצוביים בעולם הסטודיו
















יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

bottom of page