top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

נייקי משיקה רשת סטודיו בוטיק לאימונים: 5 דברים שאפשר ללמוד מחברת נייקי


נייקי סטודיו
photo: nike studio

נייקי מרחיבה את אימפריית הכושר שלה על ידי כניסה אל תוך עולם האימונים הקבוצתיים, עולם ההדרכה ועולם הסטודיואים.


השבוע, תאגיד ההנעלה והלבשת הספורט הכריז על השקת רשת סטודיו בוטיק Nike Studios.


"אנחנו מצטרפים למתאמנים חדשים ברחבי העולם ומשקיעים בחמשת עמודי התווך של נייקי של כושר הוליסטי: תנועה, תשומת לב, תזונה, מנוחה וחיבור", נאמר השבוע על ידי אחד מנציגי החברה.


הסטודיואים הראשונים של נייקי ייפתחו בלוס אנג'לס - בניופורט ביץ' ובמערב הוליווד - למרות שטרם נמסר תאריך מדויק.



NIKE STUDIO

קונספט הסטודיואים של NIKE


מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני אוהב שיש למקום קונספט. אני מנסה לבנות קונספט בכל סטודיו שאני מקים או מלווה כבר מהיום הראשון. זה תמיד לוקח את זה למקום לא משעמם כדי שייראה כמה שפחות כמו כולם.


אז נייקי מתחילה עם שני קונספטים שונים:


- הקונספט הראשון הוא Nike Training Studio שמתמקד באימוני כוח וכושר גופני מלא.

- הקונספט השני הוא Nike Running Studio שיכלול אימונים המשלבים הליכון יחד עם אימוני כוח. בחללי Nike Running Studio יציגו גם מסך "עם קצב ומרחק" כך שיוכלו לשלב גיימיפיקציה, טכנולוגיה ושיתוף פעולה קבוצתי בריצה.


לחברים המייסדים מוצע מנוי במחירי פריסייל של $99 לחודש עבור מנוי לאימונים ללא הגבלה.

לפי אתר Nike Studios, מחיר הפריסייל הוא יותר מ-50% מהמחירים הסטנדרטיים מהרגע שתהיה הפתיחה רשמית.


NRC


נייקי בכל מקום


זו לא הגיחה הראשונה של נייקי לתחום הכושר הקבוצתי. לחברה יש אפליקציות כושר פופולריות בחינם - Nike Training Club ו-Nike Run Club - המציעות מגוון רחב של שיעורים כמו אירובי, אימוני כוח, מוביליטי וגם אימוני ריצה.


מוקדם יותר גם השנה, נייקי שיתפה פעולה עם נטפליקס, וסיפקה לפלטפורמת הסטרימינג סדרות של אימוני כושר וירטואליים ויוגה.


נטפליקס ונייקי

נייקי ולולולמון


המהלך האחרון של נייקי מחקה במעט מותגי כושר אחרים כדוגמת Lululemon, שהתרחבה מעבר לגבולות ביגוד הספורט גם לשיעורים חיים ודיגיטליים. בשנת 2020, Lululemon רכשה את מראת הכושר והאימונים החכמה בעולם Mirror תמורת 500 מיליון דולר ומאוחר יותר מיתגה מחדש את הפלטפורמה ל- Lululemon Studio.


עם זאת, המותג התמודד עם אתגרים רציניים, בעיקר בגלל תנאי שוק צפופים ותחרות גדולה.


נייקי ציינה כי מיקומים נוספים מתוכננים באזור לוס אנג'לס ובתוך ארה"ב בהמשך השנה.



5 דברים שעסקים בתחום הכושר יכולים ללמוד מהמהלך של נייקי



נייקי


1. גיוון והיצע לחוויות משופרות


ההחלטה של נייקי להיכנס לעולם הסטודיוס' מעידה על החשיבות של גיוון היצע המוצרים והשירותים בחברה. עם חוויות כושר ייחודיות וסוחפות, עסקים בתחום הכושר יכולים לספק את הצרכים של הלקוחות השונים וליצור זהות מותג חזקה.



2. מינוף הנאמנות למותג


ההכרה החזקה של המותג ובסיס הלקוחות הנאמן של נייקי כנראה תרמו לכניסת החברה לעולם הסטודיאים. עסקי כושר צריכים להתמקד בבניית מותג בעל מוניטין ובטיפוח נאמנות לקוחות באמצעות מוצרים איכותיים, שירות לקוחות יוצא דופן ושיווק לא מהעולם הזה. כל אלו יוצרים נאמנות למותג.



נייקי כושר


3. שילוב של טכנולוגיה וחוויות אישיות


הגישה של נייקי משלבת טכנולוגיות דיגיטליות עם שיעורי כושר קבוצתיים, אימונים מותאמים ומעקב אחר ביצועים. עסקים בתחום הכושר יכולים ללמוד ולחושב כיצד לשלב טכנולוגיה בצורה חכמה כדי לעקוב אחר קצב ההתקדמות של הלקוחות, לשפר את מעורבות הלקוחות ולספק תובנות שמגיעות מנתונים.


4. בניית קהילה


הקונספט של רשת הסטודיואים הולך לשים דגש על טיפוח תחושת הקהילה בקרב המתאמנים. עסקי כושר יכולים לקחת השראה מכך ולהתמקד ביצירת סביבה מסבירת פנים המעודדת קשרים חברתיים, פעילויות קבוצתיות ומטרות כושר משותפות.



5. הסתגלות להעדפות הצרכנים המשתנות


המעבר של נייקי לעולם סטודיו'ס הבוטיק משקף שינוי בהעדפות הצרכנים לעבר חוויות כושר אישיות יותר ובסגנון בוטיקי יותר. עסקים בתחום הכושר חייבים להישאר עם האצבע על הדופק כל הזמן עם דרישות הצרכנים המתפתחות, להסתגל ולהתאים את ההיצע שלהם בהתאם כדי להישאר תחרותיים בשוק.


האסטרטגיות של נייקי מלמדות אותנו כי עסקים בתחום הכושר חייבים גם כן ללא ספק לייעל כל הזמן את פעילות העסק, לשפר את חוויות הלקוחות ולמצב את העסק כמוביל וחדשני בתעשייה שמשנה לאנשים את החיים.


יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?





לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט



bottom of page