top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

5 דרכים להפוך עסק בתחום הכושר ליעיל יותר באמצעות אוטומציות

כשזה מגיע לניהול עסק בתחום הכושר המפתח ללהטט בכל המשימות האדמיניסטרטיביות הקריטיות, לגייס לקוחות, לתת שירות מקצועי ולשמר אותם הוא אוטומציה.






הנה 5 תהליכים 'שתופסים את היד' שניתן לבצע גם אוטומטית




1. אוטומציה בשיווק


המדיה החברתית היא חלק בלתי נפרד בשיווק עבור תעשיית הכושר. עם זאת, ניהול חשבונות מדיה חברתיים מרובים דורשים מאיתנו התעסקות לא קטנה שלעתים גם גורמת לעסקים לא לפרסם בכלל.


האופציה הראשונה היא לקחת חברת תוכן ושיווק שיעשו את זה עבורכם. אתם זורקים עליהם את מה שאתם רוצים והם מבצעים בפועל.

האופציה השנייה היא לעשות את זה בעצמכם, שהיא אופצייה לא רעה בכלל, אבל כדאי לעשות את זה יעיל ואפקטיבי.


שיווק כושר


איך עושים את זה?


באמצעות כלי ניהול מדיה חברתית כמו Buffer או CANVA (בקאנבה גם אפשר לעצב תמונות, לתזמן ולפרסם ישירות בחשבונות) במספר פלטפורמות מראש. דרך נוספת היא על ידי יצירת גאנט תוכן לתכנון הפוסטים או הסרטונים שאותם אתם מתכוונים להעלות. אחרי שכתבת את התוכן / צילמתם, כנסו ישירות לביזנס מנג'ר של מטה ב-content calendar ושם תוכלו לתזמן את כל הפוסטים אפילו כמה חודשים קדימה.


תוכלו לשבת אחת לחודש במשך שעתיים-שלוש (או יותר) כדי לייצר את התוכן החודשי ולתזמן אותו לפי הימים או השעות החזקות המומלצות על פי נתוני העמוד שלכם.




2. אוטומציה במכירות


כשזה מגיע למכירות הדרך הוותיקה של שיחה טלפונית תמיד עובדת, אבל מצריכה אנשי מכירות סביב השעון לאורך היום. ללקוחות אף פעם אין זמן לדבר עם 'אנשי מכירות' בנוגע למשהו שהם שונאים לעשות: ספורט, ולכן לרוב יבקשו לדבר אתכם במועד מאוחר יותר.

ככה מפספסים לקוחות. והרבה.


בעסקי כושר קטנים או גדולים בהם אין דלפק קבלה או שאיש המכירות עובד מספר שעות מצומצם ביום או שבעל העסק אחראי גם על הנושא של שיחות מכירה- ישנו צורך דחוף לייעל את התהליך של המכירות ולתת פתרון שאינו רק יושב על הזמן הזמן האישי שלנו או של העובדים שלנו.


הדרך הטובה והיעילה שמספקת זמינות מיידית גם 24/7 היא יצירת צ'טבוט בווטסאפ. אנשים מתקשרים הכי טוב בווטסאפ היום. הם לא קוראים סמסים וגם לא אוהבים לדבר בטלפון.





צ'אטבוטים הפכו לדרך פופולארית יותר ויותר עם יכולת להפוך את המכירות ואת שירות הלקוחות לאוטומטי בתעשיית הכושר. מכיוון ש-WhatsApp היא אחת מאפליקציות ההודעות הנפוצות ביותר, זוהי פלטפורמה מצוינת להטמעת צ'טבוט שעובד בשבילכם גם כשאתם לא זמינים.


ביצירת צ'טבוט ניתן לתת מענה ללקוחות הקיימים (שירות לקוחות מלא ככל שניתן) וכמובן לקלוט לקוחות חדשים (עד לשלב של תיאום אימון היכרות או רכישת מנוי).





אוטומציות בכושר



3. אוטומציה בשימור הלקוחות



במקום שלקוחות יתקשרו אליכם לעסק על כל שאלה או ישלחו הודעה המלווה באינסוף סימני שאלה ?????? קחו את כל השאלות הנפוצות בעסק שחוזרות על עצמן עשרות פעמים בכל שבוע ותכניסו אותם לצ'טבוט שייתן ללקוחות שלכם מענה גם באמצע הלילה ישירות בווטסאפ שלהם.



קחו את מספר הווטסאפ של העסק ותלבישו עליו מענה ללקוחות עם פתרון כל בעיה או שאילתה שיש לקוחות בצורה מיידית. על ידי אוטומציה של מתן מענה 24/7 בכף ידם, העסק שלכם יהפוך ליעיל יותר, מידת שביעות הרצון של הלקוחות תגדל וכך גם שימור הלקוחות שלכם.





4. צ'ק-אין עצמי


אם אתם בעלי סטודיו או חדר כושר קטן ואין לכם צוות בדלפק הקבלה או שאין לכם כניסה באמצעות צ'יפ שמתעדת את כניסת הלקוחות בסטודיו או במועדון, תוכלו לעשות את זה באמצעות טאבלט בכניסה לסטודיו. כל עסק בתחום הכושר חייב לדעת מי נרשם לאימונים ומי בפועל הגיע.



את זה אני ממליץ לעשות על ידי הגדרת עמדות כניסה עצמית של לקוחות כך שהידיים שלכם יישארו פנויות ותוכלו לפנות זמן קריטי לפני השיעור כדי להשקיע את הזמן באינטראקציה עם הלקוחות בצורה משמעותית.


ברוב אפליקציות הניהול ישנה אפשרות גישה לצ'ק אין (לעתים גם אפליקציה נפרדת) כך שכל הנרשמים לשיעורים יכולים בעת הכניסה למקום לראות את שמם ולאשר נוכחות.






למה זה חשוב?


במנויים מתחדשים על בסיס כניסות (2/3/4 פעמים בשבוע) אם מישהו לא הגיע לשיעור זה יוריד כניסה שבועית מסך הכניסות השבועיות שרכש הלקוח במסגרת המנוי וזה לא אמור בכלל לעניין אתכם. אם הלקוח לא הגיע - הוא משלם על זה.


אבל כן, זה אמור לעניין אתכם, כדי לזהות מגמות של 'ירידה במוטיבציה' ולהיות מול הלקוחות תמיד עם האצבע על הדופק. לכן, אם הלקוחות עשו באופן עצמי צ'ק אין עצמי בכניסה לסטודיו אתם יכולים לדעת מי נרשם ולא הגיע ולייצר הודעה אוטומטית שתישלח 'למבריז' כך שתעודד אותו להגיע בהמשך ולא להבריז...



דבר נוסף הוא שזה מפנה את הידיים שלכם ושל המאמנים שלכם לארגון האימון וכמובן ליצירת תקשורת טובה יותר עם לקוחות.




5. התראות על פעולות


רוב אפליקציות הניהול בתחום הכושר מאפשרות לייצר התראות ללקוחות לפי פעולות החל מ:

תזכורת לסיום מנוי, חיוב אשראי שנכשל, שבוע אחרון למנוי, הקפאה שבוצעה, תזכורת לאימון, התראה כשהתפנה מקום ברשימת המתנה, ניקוב אחרון בכרטיסייה ועוד...

השתמשו בהתראות הללו בחכמה ודאגו שיופיעו ללקוחות גם בהודעות 'פוש' ובנוסף גם יישלחו למייל.


דאגו לשנות את תבנית ההודעות שתתאים לשפתכם (שפת העסק) ועם נימה קצת יותר אישית.


המלצה שלי: תעברו על כל ההתראות האוטומטיות שנמצאות אצלכם במערכת ניהול הלקוחות וראו במה תוכלו להשתמש, על מה אפשר לוותר ומה אפשר לשפר.



יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?





לקבלת פרטים על שיווק דיגיטלי לעסקים בתחומי הכושר והספורט



להצטרפות לקבוצה הסגורה שלי בווטסאפ למאמנים ובעלי עסקים בתחום הכושר



bottom of page