top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

איך לחזק את המוטיבציה של העובדים כחלק מהצלחת מועדון הכושר?


עסקים בכושר


מוֹטִיבָצִיָה. זהו מרכיב מרכזי בעולם הכושר. אנחנו מניעים לקוחות פוטנציאליים להצטרף, מניעים מנויים להשתתף בשיעורים, מניעים אותם לקחת אימון אישי ודוחפים אותם להגיע ליעדי הכושר שהציבו.



כל עסק בתחום הכושר שמעסיק עובדים (מאמנים / אנשי צוות / קבלה / מכירות / שיווק) תלוי ביכולת של העובדים כדי לתת בוסט מוטיבציה ללקוחות הקיימים או הפוטנציאליים כדי לייצר או להגדיל הכנסות. המוטיבציה של הלקוחות מגיעה מהמוטיבציה של העובדים שגם היא מתרוקנת מפעם לפעם.




עבור עובדים רבים, טפיחה קלה על השכם לעתים תכופות יכולה להיות מנוע מוטיבציה משמעותי, אבל זה לא מספיק. טפיחה קלה על השכם (הכרת תודה) בלי להבין את הסיבה מאחוריה עשויה להיות לא כל כך משמעותית. כשעובדים מבינים את התמונה הגדולה ומבינים כיצד הם תורמים להצלחת מועדון הכושר או הסטודיו, ייתכן שהם ירצו לעשות יותר. עם זאת, ניצוץ המוטיבציה עלול להיכבות אם הם מרגישים חסרי חשיבות.




הנה 6 דרכים כדי לשמור על המוטיבציה של העובדים שלכם לאורך זמן




1. תגמלו על ביצועים טובים ועל 'אקסטרה' עשייה


שימו לב לכל הפעולות הקטנות והגדולות של הצוות שלכם ודאגו לתגמל אותם.

המאמן נשאר חצי שעה בסוף שיעור כדי לדבר עם לקוח או לסדר ולנקות את הסטודיו?

אשת המכירות עזרה ללקוח מחוץ לשעות הפעילות על חשבון הזמן האישי שלה?

צוות השיווק הביא עבורכם ביצועים ותוצאות טובות יותר מהרגיל?


דאגו ליידע אותם שאתם יודעים ומוקירים תודה ותגמלו אותם על כך.

זה יכול להיות שובר לארוחת בוקר זוגית או מסאג' מפנק וזה יכול להיות גם סוג של 'תעודת הוקרה' / 'מאמן החודש' וכו'...


תגמול של אנשי צוות שעושים מעל ומעבר בעבודתם יכול לעזור ליצור מוטיבציה והמשך עבודה חיובית.




2. תהיו השראה עבור העובדים שלכם

בשביל שנוכל להפיק מהעובדים שלנו הרבה יותר נצטרך לתת דוגמא אישית ולספק השראה על ידי העשייה היומיומית שלנו. אם נהיה בוסים נרגזים ועצלנים שרק דורשים תוצאות, התוצאות לא יגיעו. אני מאמין כי בתחום שמשנה לאנשים את החיים, מי שיושב בכיסא הניהול חייב לחיות אורח חיים אקטיבי בעצמו.



תפתחו את הבוקר מוקדם באימון ותראו לעובדים שלכם כמה טוב זה עושה לכם. המשיכו לאוכל בריא ותראו להם כמה חשובה לכם תזונה מאוזנת לאורך היום.


תעשו מפעם לפעם שיחות טלפון בנוכחותם והשמיעו את התשוקה שלכם בשיחה מול ספק או נותן שירות. תראו להם כמה חשוב לכם ברמה האישית ליצור אווירה חיובית שיש לה מטרה אחת: ליצור חוויה בלתי נשכחת ללקוחות. תראו להם על ידי פעולות פיזיות שאתם עושים כמה אכפת לכם מנקיון, שירות וחוויית לקוח.


עסקים בכושר


3. גייסו עובדים שבאמת חשוב להם לשנות ללקוחות את החיים


קשה לנהל את העסק לבד. זה אפשרי אבל יותר מאתגר. חייב להיות למנהל שיתוף פעולה ומחויבות של אנשי הצוות. אם אחד מאנשי הצוות לא מתחבר לרעיון של 'לשנות לאנשים את החיים', הוא לא צריך להיות חלק מהצוות. חד וחלק וזו דעתי.


זה מתחיל מאנשי הקבלה, ממשיך לאנשי המכירות, השיווק וכמובן צוות המאמנים. כולם חייבים להבין מה העסק עושה, ולא, העסק לא נותן לאנשים את האפשרות רק 'להתאמן' - הוא משנה לאנשים את החיים באמצעות ספורט. נקודה.


הצוות חייב להיות שותף לחזון העסק ושתהיה לו התשוקה לעזור ללקוחות. באחד הסטודיואים שליוויתי תליתי שלט גדול בכניסה למשרד מעל הראש של מנהלת המשרד שהיה כתוב בו את המשפט הבא:

WE ARE HERE TO CHANGE YOUR LIFE!


זה הזכיר לה בכל שיחת טלפון עם לקוח חדש או בכל שיחה עם לקוח כועס מה המטרה המרכזית שבגללה היא נמצאת שם. אחרי חודשיים בעלת העסק מתקשרת אליי ואמרה לי שזה הדבר הכי טוב שעשינו בעסק. כמה פשוט, ככה מייצר אפקט אדיר.



עובדים בחדר כושר

4. מפגשי גיבוש שנתיים

מנהיגות נהדרת יוצרת הצלחה, והצלחה כלכלית קשורה ישירות לאופן בו אנו מאמנים את הצוותים שלנו. תשוקה, מטרה וחזון מהווים את הבסיס של פירמידת ההצלחה. כיוון הכולל את האלמנטים הללו נותן השראה לאחרים. עם תשוקה, חזון ועם הצוות הנכון, תוכלו להוביל את הצוות שלכם להתגבר על מכשולים.


המלצה מרעננת: תייצרו 2-3 מפגשים מגבשים וחווייתיים בכל שנה של אנשי הצוות. לא משנה אם יש לכם עסק הכולל 3 עובדים או 50. המפגשים התקופתיים הללו לא רק מגבשים את הצוות אלא נותנים תחושה של משפחה.



5. הפיצו הצלחה בתוך המועדון שלכם

שתפו את סיפורי ההצלחה של הלקוחות ושל אנשי הצוות בתוך המועדון. דאגו שאנשי הצוות והמאמנים (שמכירים כמעט את כל הסיפורים של הלקוחות) ילקטו עבורכם סיפורים מעניינים, ואתם יחד עם סיפור ההשראה המהלך צרו מזה (בהסכמה כמובן) פוסט ברשתות, כתבה באתר, העלו את זה על קיר הצלחות, ופשוט דאגו שתמיד תהיה תחושה של הצלחה סביב העסק שלכם.


כך בדיוק גם לגבי אנשי הצוות שלכם.


יש מאמן חדש? תרימו לו! הם קבעו שיא חדש בכמות אימונים חודשית? תרימו להם! יומולדת? ברור! הם עשו תהליך של שינוי בעצמם? התחתנו? דאגו שכולם יידעו מזה! אנרגיה חיובית יכולה להיות מדבקת, אז השתדלו לשתף כמה שיותר חדשות חיוביות.



עסקים בכושר

6. תרגישו את הדופק של הלקוחות והישארו תמיד צעד אחד קדימה

חשבו קדימה והיו פרואקטיביים. תרגישו תמיד את הצרכים והרצונות של הלקוחות, תרגישו 'את הדופק' ואת המגמות של הענף עצמו. מכאן דאגו לקחת את זה צעד אחד קדימה (ולא רק להשאיר אצלכם בראש) וצרו הזדמנויות חדשות עבור הלקוחות שכוללים הכנסת שירותים חדשים, גיוון עם שיעורים או אביזרים חדשים.



במהלך כזה אתם תרוויחו פעמיים:


- אתם תספקו את האינטרסים של הלקוחות שלכם (ריגוש / גיוון / כיף).


- תספקו את האינטרסים של הצוות עם תחושת גאווה ושייכות למקום שתמיד מחדש ודואג להקשיב ללקוחות שלו.



יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?



לקבלת פרטים על שיווק דיגיטלי לעסקים בתחומי הכושר והספורט


להצטרפות לקבוצה הסגורה שלי בווטסאפ למאמנים ובעלי עסקים בתחום הכושר

bottom of page