top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

איך להקים ולהזניק קבוצת כושר? 6 שלבים להצלחה

האם לפתוח בכלל קבוצת אימון בימים אלה? סטודיו לחוגים? האם יש ביקוש? ואיך בכלל עושים את זה? בכתבה הבאה הבאתי לכם את כל הכלים לקראת פתיחת קבוצת כושר חדשה או הזנקה של קבוצה קיימת.


אז האם אני ממליץ לפתוח? כן, כן, וכן! אחרי שהייתי חלק בהקמה של יותר מ-300 עסקים וקבוצות כושר ברחבי הארץ, אני חושב שאין זמן טוב יותר מ-ע-כ-ש-י-ו!




אני ממליץ בחום ומעודד לפתוח קבוצות אימון חדשות וגם לא לחשוש מהקמת עסק בתקופה הזו, אבל יש כמה תנאים ושלבים שאסביר עליהם בכתבה.


אני רוצה להתחיל בסיפור קצר שקרה לי ממש בימים האחרונים. הגיעה אליי מאמנת כושר מקסימה לפגישת ייעוץ לפני פתיחת סטודיו, וזאת אחרי שכבר תכננה לפתוח סטודיו משלה באזור המרכז.




היא פנתה אליי עוד לפני הקורונה ושוחחנו (ולמזלה לא עשתה את הצעד אז). הכסף עומד לרשותה (200-300 אלף ש"ח), יש לה תמיכה מצד המשפחה, והיא אפילו מצאה מקום לשכירות במחיר מציאה, אבל היה חסר לה דבר אחד:


אמונה בעצמה. לא קלישאתי, אמיתי לגמרי.


אחרי סדרת שאלות בהם ירדתי איתה לרזולוציות, הבנתי שהיא לא מוכנה.

הראש שלה נמצא בבלאגן והיא הייתה בפחדים איומים מפתיחת עסק.



למרות זאת, לא היססה, הייתה מוכנה להיכנס לתכנית ליווי איתי של 15,000 ש"ח. בסיום הפגישה היא שאלה: ׳איך מתקדמים?׳ לא רציתי תשלום, ולא ניסיתי למכור כלום, רציתי לעזור לה.


אמרתי לה בצורה הכי ישירה שאני חושב שהיא חייבת לחשוב על זה שוב, והסברתי לה את הסיבות בגללן אני חושב שלא כדאי לה לפתוח מקום משלה בשלב זה (אין קשר כמובן לקורונה).

לקחת אדם יד ביד ולדחוף אותו, זו לא הבעיה, זה מה שאני עושה עם יזמים רעבים בכל יום, הבעיה היא (ובגללה הסיפור הזה כל כך חשוב) משהו אחר לגמרי...




הבעיה היא: האם יש לנו אמונה בדברים הבאים?


1. בעצמנו - האם אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להיות בכלל בעלי עסק?


2. במוצר - האם המוצר / השירות שלנו באמת משנה לאנשים את החיים?


3. במחיר - האם המחיר שאנחנו מתכננים לגבות גורם לנו לצמרמורות או לאמונה שלמה?


4. בהצלחה שלנו - האם אנחנו יכולים לדמיין את ההצלחה בעוד שנה מהיום?



לצערי, היזמית המקסימה האמינה אך ורק במוצר שלה, היא האמינה באמת שאין שני לו (וזה מאוד מאוד חשוב) אבל בשביל להתקדם לעסק עצמאי חייבים להאמין בשלושת האחרים הכוללים אמונה בעצמנו, במחיר אותו נשווק ובהצלחה שלנו.



אז חשוב לציין, יש בחוץ התעניינות גדולה מצד הרבה מאוד אנשים לאחר תקופה של סגרים בבתים, ועל אף החששות, כולם יוצאים, לוקחים חלק בפעילויות ובוודאי לא חוששים כשזה מגיע לאימוני אאוטדור (גם במקומות סגורים החשש מתחיל להתפוגג בצורה יפה).




אז יאללה, בואו ניגש לתאכלס'!



אלו השלבים שלכם לפתיחת קבוצה כושר


שלב מספר 1


לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:


1. האם אני מאמין במה שאני עושה?


2. איך זה משפר לאנשים את החיים?


3. מה יקרה למי שלא יצטרף לאימונים שלי?


4. כמה אני מאמין שאצליח? בסולם של 1 עד 10.

(נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות).



אחרי שענינו על השאלות הללו בחיוב יש אור ירוק לעבור לשלב השני:



שלב מספר 2


מה קונספט הקבוצה?


בשביל שנוכל לבנות מערכת שיעורים עם שעות פעילות נצטרך קודם לבנות את קונספט הקבוצה (ריצה / פונקציונאלי / משולב / קבוצות קטנות / גדולות / עם תזונה / בלי תזונה / סגנונות שיעורים). יש קונספט? בונים מערכת שיעורים עם שעות, ועוברים לשלב הבא.


שלב 3

הכרת השוק


זה השלב שבו ברמה 'הבסיסית ביותר' עלינו להכיר את השוק שלנו. להכיר את הסביבה הגאוגרפית וההיצע (שווה לעשות בדיקות בנוגע לשאר הקבוצות הנמצאות בסביבה, מה הן מציעות, מה טווח המחירים וכו). מעולם לא פחדתי מתחרות, אני מאמין גדול בשפע, אבל עדיין שווה לדעת מה יש באזור ומה אין, כדי לבנות מוצר ושירות טובים יותר. כל ההמצאות המוצלחות בעולם הומצאו לאחר שיזם אחר בקצה השני של העולם, החליט לעשות את זה טוב ומשודרג יותר.




שלב מספר 4


תכנון פיננסי לקבוצה.


שימו על אקסל את כל המספרים, שימו את כל הוצאות אל מול הכנסות החזויות ובהתאם קובעים את המחיר. אם תצטרכו עזרה, שלחו לי הודעה ונקבע לפגישה.



שלב מספר 5


אסטרטגיית שיווק.


זה המקום להבין איך הלקוחות יבואו. כשהקמתי את חברת אינטרבאדי (רשת ארצית למאמני כושר אישיים) אי שם בשנת 2006-2007, ידעתי במדוייק איך להגיע ללקוחות באילת או בקריית שמונה. לא הייתי יכול להקים את החברה בלי שיווק, ואנחנו מדברים על תקופה של לפני הרשתות החברתיות. בלי השיווק לא היה לי עסק בכלל.


לא שלחתי ילדים לשים פלאיירים בתיבות, השתמשתי בכלי הכי טוב שגוגל הוציעו בצד הפרסומי מאז ומעולם: גוגל אדוורדס. כולם מכירים את זה, משלמים לפי קליק, כך שכל מי שחיפש מאמן או מאמנת כושר מאזור הגאוגרפי בו היה, קיבל פרסומת שלי _בשלושת התוצאות הראשונות של החיפוש), לחץ על המודעה והגיע לדף נחיתה, השאיר פרטים ואנחנו דאגנו לחזור ולסגור.


לא משנה העסק, לא משנה האזור הגאוגרפי, חייבים לדעת קודם כל איך מביאים לקוחות (החמצן של העסק).



איך אתם מתכננים לעשות את זה?


- האם דרך פרסום אורגני מקהל שכבר צברתם ברשתות לאורך השנים?


- האם מפרסום ממומן?


- סרטונים ביוטיוב?


- אתר אינטרנט?


- דף נחיתה?


קחו את כל הנכסים הדיגיטליים הקיימים ברשותכם ושאלו את עצמכם:



איך אני מביא מכאן לקוחות?


איך יודעים כמה לידים (פניות של מתעניינים) צריך להביא בכל חודש?


איך יודעים כמה כסף להשקיע בשיווק?




זכרו: כמות הלידים (המתעניינים) הנדרשת מידי חודש נגזרת מכמות הלקוחות החדשים (הכמות החזויה, כפי שצפיתם ותכננתם בתכנית העסקית).


שלב מספר 6


שלב המכירות.


מי מוכר? איך מוכר? איך מתבצעת המכירה? הלקוח סולק עצמו? צריך לדבר עם נציג?


ויודעים מה? אני אזכיר לעצמי, וכמובן גם לכם:

זו לא מכירה, זו עזרה. בעסקים שמשנים לאנשים את החיים, אני מאמין בעזרה, אחר כך תבוא המכירה.



אז מתי חוזרים ללקוח מתעניין?


אם אתם one man show כמו שאני הייתי הרבה שנים, תצטרכו למנף את הזמן שלכם באמצעות כלים דיגיטליים רבים שיעזרו לכם לקלוט אנשים. ממליץ בחום על מערכות crm שמנהלות לקוחות ויודעות לקלוט לקוח, לחייב אותו, לשלוח לו חשבונית אוטומטית, לאפשר לו להירשם ולקבל תזכורת, ברכת יומולדת אוטומטית ועוד...ממליץ עוד על מענה קולי ממותג (של העסק שלכם) עם הפנייה לכרטיס ביקור דיגיטלי / אתר / דף נחיתה לקבלת פרטים (עד שתתפנו ותוכלו לחזור ללקוח). לשלב הרבה אוטומציות, ובכלל, אני מציע לחמם את הלקוח לפני בכלל שאנחנו מוכרים לו. זה מתחיל בתוכן ובסרטונים שאנחנו מפרסמים ועד תהליכי קליטה אוטומטיים / חצי אוטומטיים שמעבירים את הלקוח היכרות נוספת אתכם.


בא לכם לראות איך אני עושה את זה?



בשביל שאוכל למנף את הזמן שלי ואת הזמן של הצוות שלי, אני מעביר את הלקוח מסע קצר לפני שאנחנו מתקדמים לפגישה אישית. פונים אליי הרבה אנשים, אבל חשוב לי שיידעו 'קצת' על הפעילות שלי עם עסקים כך שאני או הצוות שלי לעולם לא מגיעים לשיחות קרות.



בהצלחה חברים!

להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

bottom of page