top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

חברת פלוטון רוכשת את ענקית ציוד הכושר פריקור


אחד הדברים שהכי מעניינים אותי בשנים האחרונות זה לראות לאן עולם הכושר מתקדם, ובמיוחד בימים אלה שהקורונה כבר איתנו עוד מעט שנה. יחד עם זאת תמיד מסקרן אותי לראות רכישות, מיזוגים או שיתופי פעולה מעניינים בין מותגים, שיכולים לפתוח לכולנו את הראש להרבה כיווני חשיבה.





הדבר הבא מגיע מחברת הכושר הגדולה כיום בעולם. פלטון (Peloton):

למי שלא מכיר, מדובר בחברת כושר וטכנולוגיה המייצרת אופני כושר ומכשירי ריצה המאפשרים השתתפות אינטראקטיבית בשיעורים. ממש השבוע עדכנה החברה על הסכם לרכישת חברת Precor (פריקור) אחת מספקיות ציוד הכושר הגדולות בעולם, בעסקה ששוויה מוערך ב-420 מיליון דולר.


עם הרכישה, מתכננת Peloton לבסס יכולות ייצור בארה"ב, להאיץ יכולות מחקר ופיתוח

יחד עם הצוות המיומן של Precor ולהעמיק את חדירתה של Peloton לשווקים מסחריים.

חברת פלוטון מתכננת לייצר מכשירי כושר חכמים בארה"ב לפני תום שנת 2021 בכפוף להשלמת העסקה עם פריקור.



מלמטה למעלה תוך שנה!


פלוטון מייצרת מכשירי כושר חכמים לקהל הבייתי, בשלב זה אופני כושר ומכשירי ריצה אליהם מחובר מסך המאפשר השתתפות אינטראקטיבית בשיעורי ספינינג או ריצה.


מה שמדהים בכל הסיפור הזה הוא כי בספטמבר 2019 החברה יצאה להנפקה שנכשלה לפי שווי של 8.1 מיליארד דולר (ובפועל גייסה רק 1.16 מיליארד דולר).

תחשבו על זה ככה, עד לפני קצת יותר משנה, חברת פלוטון הייתה שווה כמיליארד דולר, אבל הקורונה האיצה את הפעילות במרחב הוירטואלי אצל כל החברות (באונליין) ובכך הפכה לחברת הכושר הגדולה בעולם המספקת שירות ליותר מ-3 מיליון לקוחות פעילים מכל העולם ועם שווי שוק של יותר מ-24 מיליארד דולר!





בקיץ 2020 חברת הביגוד הקנדית לולולמון רכשה את MIRROR ב-500 מיליון דולר- מדובר במראת כושר חכמה ומהפכנית שתגרום לכם להזיע בסלון. בעיני זהו שיתוף פעולה מדהים בין עולם התוכן (אימונים וירטואלים) לבין חברת הבגדים שעכשיו גם תוכל לתגמל אתכם בבגד חדש או בהנחה שווה לאחר כל סדרת אימונים שביצעתם. עכשיו זה התור של חברת הכושר הטכנולוגית הגדולה בעולם שקונה את אחת מספקיות הכושר הגדולות בעולם שככל הנראה הולכת להתחזק עוד יותר.


בסרטון המצורף ניתן לראות ולשמוע קצת יותר על הרכישה של לולולמון




הסיפור התחיל אצל ג'ון שרק רצה לשמור על שגרת אימונים



הסיפור של פלטון הוא סיפור טיפוסי של יזמים. מתוך בעיה אישית אנחנו מחפשים דרכים לפתור אותה, ואז כשאנחנו בכיוון או אפילו כבר הצלחנו לפתור את הבעיה, אנחנו מחפשים להנגיש אותה לכל העולם.


ג’ון פולי, האיש מאחורי פלוטון, היה אבא עסוק שרק רצה לשמור על שגרת אימוני הכושר שלו עם עוד אנשים אבל לא מצא את הזמן להכניס את האימון היומי בלוח הזמנים העמוס שלו. בדיוק מהסיבה הזו, החליט פולי לנסות ולהביא את החוויה אליו הביתה ולבית של כל משתמש – באמצעות אופני כושר שעליהם מסך המשדר שיעורי ספינינג בזמן אמת. עד פה נשמע נחמד, לא?




פולי למעשה הקים את אחת מחברות הכושר הגדולות בעולם והתקופה הנוכחית (תקופת הקורונה) רק עושה טוב לחברה. פלוטון היא חברת טכנולוגיה, חוויה, תוכנה, כושר, עיצוב, לוגיסטיקה ואופנה. ואם תבקשו מאנשי החברה לתמצת במילה אחת ברמה הכי בסיסית מה הם עושים הם יגידו לכם בצורה חד משמעית כי פלוטון מוכרת אושר.


הוידאו שצילמתי על חברת פלוטון לפני מספר חודשים




השילוב בין 2 המותגים


חברת פריקור קיימת מזה 40 שנה וללא ספק הייתה חלוצת דרך ביצירת חוויות כושר לקהל החובבני ולקהל המקצועי. החברה מייצרת מגוון ציוד כושר אירובי, כוח, ציוד לאימון פונקציונאלי ושאר פתרונות לעסקים בענף הכושר.


השילוב בין השניים ללא ספק יגרום לצמיחה של שני המותגים.

פלוטון מבינה שבמקרה הזה 1+1 = 10 ולא רק 2.

המטרה של פלוטון היא לחזק את הטכנולוגיה ולהלבישה על מוצרי פריקור הקיימים (ולפתח חדשים), והמטרה של פריקור היא לחזק את קו המוצרים של חברת הטכנולוגיה (פלוטון) עם יכולת ייצור גדולה יותר בארה"ב ומחוצה לה.


בשורה התחתונה


אני מאמין גדול כי פריקור תהפוך לחברה יותר חכמה (כל מוצר 'טיפש' עשוי להפוך לחכם) ופלוטון תמשיך להתרחב ולהפתיע כנראה בקרוב עם מוצרים חדשים למיליוני המנויים שלהם סביב העולם.


להצטרפות לקבוצה הסגורה



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט



bottom of page