top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

האתגר וההזדמנות: כך יתמודדו חדרי כושר וסטודיואים עם המחסור במדריכי כושר


גיוס מדריכי כושר לחדר כושר


התופעה, שמקורה כנראה באיבוד האמון של מדריכים פרילנסרים שנאלצו להתמודד עם חוסר יציבות תעסוקתית, הולידה דור חדש של יזמים בתחום.



מדריכים אלו, במקום לחפש עבודה שכירה, פורשים כנפיים ועפים לבד. הם מקימים עסקים עצמאיים, מציעים שירותי אימון אישיים, קבוצתיים או מקוונים, ולוקחים שליטה על הפעילות העצמאית שלהם.



בשנת 2021, הייתי שותף בכנסת לתקנה חדשה במועדוני כושר - ביטול חובת הנוכחות של מדריכים בחדרי כושר עד 100 מתאמנים כדי להקל על מועדונים בניסיון להתמודד עם המחסור.


אך נראה שגם כיום, 3 שנים לאחר פרוץ המגפה, הבעיה עדיין קיימת.



מדריכי כושר גיוס לחדרי כושר

הסיבות לכך הן מגוונות:



  • חוסר ביטחון תעסוקתי: המגפה גרמה למדריכים רבים לחוות חוסר יציבות תעסוקתית, מה שדחף אותם לחפש מקורות הכנסה יציבים יותר.

  • רצון לעצמאות: רבים מהמדריכים גילו את היתרונות של עבודה עצמאית, כמו גמישות, שליטה רבה יותר על שעות האימון, תוכן האימון וקביעת תעריפים המאפשרים להם להרוויח יותר.

  • התפתחות טכנולוגיות חדשות: פלטפורמות אינטרנטיות ואפליקציות מאפשרות למדריכים להציע שירותי אימון מרחוק, שוק חדש ומתפתח שגרם למאמני כושר לאמן מתאמנים מכל מקום בארץ.

  • העדפה לפעילות אינסטנט: רבים מהמאמנים הצעירים כיום מחפשים להרוויח כמה שיותר כאן ועכשיו, מבלי להתחיל מלמטה או בשכר מינימום. לגיטימי לחלוטים, מה שגורם למדריכים רבים להקים קבוצות פרטיות, להשכיר חללי אימון על בסיס שעתי ולהציע את השירות שלהם כמאמנים פרטיים מיד לאחר שסיימו קורס מדריכים.


מדריכי כושר גיוס לחדרי כושר


כתוצאה מכך, אנו עדים לשינוי משמעותי בענף הכושר:



  • עלייה במספר המדריכים העצמאיים: יותר ויותר מדריכים פותחים עסקים משלהם, סטודיואים, מכוני בוטיק, מציעים שירותי אימון אישיים, קבוצתיים או מקוונים.

  • התמקדות בפעילויות ייחודיות: הרבה מדריכים כיום מבינים את החשיבות בהתמקדות של תחומי נישה, כמו אימונים פונקציונליים, אימוני יוגה, פילאטיס או אימונים לאוכלוסיות מיוחדות (נשים בהריון / גיל הזהב / ילדים). מדריכים המתמחים בתחום נישה נתפסים כמומחים בתחום, מה שמעניק להם יתרון תחרותי שמוביל גם לביקוש גבוה מצד לקוחות פרטיים.

  • שימוש בטכנולוגיות חדשות לליווי מרחוק: אפליקציות ייעודיות, אתרי אינטרנט ופלטפורמות מקוונות מאפשרים היום למדריכים להנגיש את השירות שלהם לקהל רחב יותר, הרבה יותר מבעבר. יצא לי לעבוד עם לא מעט מדריכים שמ-DAY ONE רצו להקים פלטפורמה משלהם לליווי לקוחות מרחוק, עשו את זה וגם הצליחו. קחו לדוגמא את אבא חטוב שכל הפעילות שלו הייתה בהתמקדות על ליווי מרחוק.

מדריכי כושר גיוס לחדרי כושר



לבעלי חדרי כושר וסטודיואים לאימונים: הנה כמה טיפים להתמודדות עם המחסור במדריכים:



  • הצעת תנאים אטרקטיביים: שכר הוגן ותמריצים יוכלו למשוך מדריכים איכותיים. אין מה לעשות, שכר נמוך יקשה עליכם בגיוס מדריכים.


  • יצירת סביבת עבודה נעימה: לא פחות חשובה התמיכה המקצועית שתתנו אצל מי שיעבוד אצלכם, יחד עם סדנאות, הדרכות ופיתוח אישי. כל אלו ועוד יעזרו לכם לשמור על צוות מדריכים מרוצה שלא רק עובד אצלכם בגלל הכסף.

  • לגרום למדריכים להרוויח יותר: תהיו חייבים לחשוב על יצירת מודלים עסקיים חדשניים, כמו גישה מלאה לשימוש במקום (למשל לא בשעות הפעילות) כחלק מהטבות אישיות וללא גביית תשלום. תחשבו על מדריך שיכול לאמן אימונים אישיים אצלכם במקום בים השעות 10:00 ל-17:00 וללא תשלום אליכם. כלומר, כל מה שמכניס מהאימון הולך נטו אליו. תראו בזה סוג של 'תנאים סוציאליים'.



מדריכי כושר גיוס לחדרי כושר


  • הקשבה למדריכים: שיתוף פעולה, הקשבה לצרכים ולרצונות של המדריכים ויצירת תחושה של שותפות יכולים לעשות את כל ההבדל. תנו להם להרגיש חלק מהעסק שלכם. שתפו אותם באתגרים, קשיים או כל דבר אחר.


  • יצירת מותג מעסיק אטרקטיבי: בניית מותג מעסיק חזק, שמעביר את הערכים שלכם ואת היתרונות של עבודה אצלכם, יעזור לכם למשוך את המדריכים הטובים ביותר. אחד הדברים החשובים שיישמתי כשהייתי בעלים של סטודיואים לאימונים היה לגרום לצוות שלי להרגיש הכי מיוחד בכל האזור. בילינו על יאכטות, סגרנו ספא לכל הצוות, גלשנו ביחד על חוף הים, הבאנו סדנאות מקצועיות מידי חודש וכמובן שילבתי אותם בכנסי הכושר הכי גדולים בישראל. זה גרם למדריכים לרצות לעבוד אצלי כל הזמן מבלי שהייתי צריך כל הזמן לחפש מדריכים חדשים.



בשורה התחתונה


ענף הכושר נמצא בתהליך של שינוי משמעותי. המחסור במדריכים הוא אתגר, אך גם הזדמנות ליצירת מודלים עסקיים חדשניים ופיתוח פתרונות יצירתיים. בעלי חדרי כושר וסטודיואים לאימונים שיידעו להתאים את עצמם למציאות החדשה יהיו אלה שיצליחו לשגשג בעידן הפוסט-פוסט קורונה (גם מספר שנים לאחר מכן).




יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?





 לקבלת פרטים על שיווק דיגיטלי לעסקים בתחומי הכושר והספורט


להצטרפות לקבוצה הסגורה שלי בווטסאפ למאמנים ובעלי עסקים בתחום הכושר





bottom of page