top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

חידוד המסר השיווקי בעסק: כך תעשו את זה נכון



אחת הבעיות הכי גדולות של עסקים בתחום הכושר והספורט היא היכולת לתקשר את המסר של העסק. אני נתקל באנשי מקצוע מדהימים שברמה המקצועית אין שני להם באזור הגאוגרפי שלהם או אפילו בקנה מידה ארצי אך עם קושי רב בלתקשר את המסר של העסק דרך וידאו או אפילו תמונה.


וידאו הוא כלי נפלא שמאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להתחבר אל כל אחד מאיתנו ולשמוע בדיוק מה שיש לנו להגיד. לפעמים זה מגיע מתוך ביישנות (לא נעים לי) ולפעמים גם מתוך חוסר ידע או כלים מתאימים. בכתבה הבאה ניסיתי לעשות לכם סדר עם הטעויות המרכזיות של אנשי מקצוע בתחום הכושר ומה צריך לעשות כדי לשפר את המסרים השיווקיים בעסק כדי למשוך יותר לקוחות.




כאנשי כושר וספורט, סביר להניח שבצד המקצועי יש לכם הרבה ידע ונסיון אך כשזה מגיע להעברת המסר בצורה של צילום סרטוני וידאו או לעתים גם פרסום של תמונות אתם לא תמיד מעבירים את הוייב של העסק שלכם כמו שהייתם רוצים – וזה מפספס לכם בענק. במילים פשוטות: אתם לא מעבירים את המסר של העסק.


נתחיל עם חמשת הטעויות ה'קטנות' שאנשי מקצוע בתחום הכושר והספורט עושים בהעברת המסרים דרך וידאו:





1. שפת הגוף שלכם סגורה / שפה גוף לא בטוחה


תהיו חייבים לעבוד על שפת הגוף בזמן הדיבור מול מצלמה. כשזה מגיע לגוף, אנשים רוצים להיות בטוחים שהם נמצאים בידיים הנכונות. תתרגלו, תתרגלו ועוד פעם תתרגלו. תתרגלו מול המראה, מול המצלמה, צלמו את עצמכם, אבל בעיקר המשיכו להתאמן על שפת הגוף (פתוחה ובטוחה) בעמידה מול מצלמה. אגב, זה נכון גם לצילומי סטילס. גם בתמונות (לא בוידאו) אפשר לספר סיפור ואפשר להעביר מסר של עוצמה / ביטחון עצמי ומקצועיות.




2. הסרטונים שלכם לא משדרים מקצועיות

(בהיבט של צילום / עריכה / תאורה / סאונד)


זה בסדר לצלם סרטוני סלפי אותנטיים ממצלמת הטלפון מפעם לפעם ולפרסם לעוקבים, אבל יחד עם זאת חשוב להקפיד לשלב זאת עם סרטונים מקצועיים (הדגמות של אימונים / תרגילים / טיפים מצולמים וכו). נסו לשלב תוכן אותנטי (שצולם בסלפי וידאו של הטלפון) עם צילום מקצועי יותר (שגם הוא יכול להיות עם הטלפון). מה שלא תבחרו, צילום עם הטלפון או צילום ממצלמה מקצועית רק הקפידו על חמשת הדברים הבאים:



  • צילום – הקפידו לרכוש מלכתחילה טלפון עם ביצועי צילום לא פחות ממצויינים. הטלפונים של היום עושים עבודה נהדרת, צריך רק ללמוד מספר תכונות צילום של הטלפון להוצאת ביצועים טובים יותר. אל תצלמו לאורך (אלא אם הסרטון מלתכחילה מיועד לסטורי / IGTV / REELS / טיקטוק). במידה ואתם רוצים לערוך את הסרטון, לעלות גם בפייסבוק, ביוטיוב ובאינטסגרם עדיף תמיד שתצלמו לרוחב אחרת בשלב העריכה תקבלו שוליים שחורים. הקפידו גם לא לצלם עם 'זום אין' (תקריב) כדי לא להוריד את איכות הצילום ומקבלים “פיקסליזציה” בסרטון.


  • חצובה - אל תמקמו את המצלמה 'איפה שהיא נשענת היטב על משהו'. רכשו חצובה ודאגו למקם את המצלמה היכן שאתם רוצים. הקפידו למרכז את החצובה מול המצולם. במידה ואתם מדברים, מקמו את המצלמה בגובה העיניים במידה ואתם מצלמים סרטוני הדגמה, דאגו להיות במרכז במהלך הצילום (ניתן לעשות סימון קטן עם מדבקה כדי לשמור תמיד על הסנטר).




  • רקע צילום - לרקע הצילום יש חשיבות בהעברת המסר. ניתן לצלם בחדר כושר /סטודיו / חוף ים (כדי להעביר את הוייב של המקום / של כיף) או לסדר פינה יפה בבית או במשרד שמיועדת לכך וכוללת בתוכה ירוק בעיניים ותפאורה שמשדרת ספורט ובריאות. אל תעשו את הטעות ותצלמו על רקע של בית מבולגן או אפילו על קיר לבן ואנמי (שלא מעביר שום מסר).


  • תאורה – אל תעשו את הטעות של לצלם בגב אל החלון (התמונה שלכם תהיה חשוכה) או לצלם ללא תאורה כלל בה תיראו חשוכים מידי. ממליץ להעזר בתאורה חיצונית כמו סופטבוקס / רינג לייט או לצלם מול חלון באור יום. גם הרבה אור יכול לשרוף את התמונה. שימו לב לזה.


  • סאונד – אל תסתמכו רק על הסאונד שהמצלמה שלכם קולטת מאחר ויש רעשי רקע או שלא דיברתם מספיק קרוב למצלמה. מומלץ להשתמש במיקרופון חיצוני שמתחבר לטלפון או למצלמה (הסאונד יישמע ברור וחד יותר) במידה ואין בידכם מיקרופון חיצוני הקפידו לדבר קרוב, ברור וחזק.




3. אתם נבוכים מול מצלמה


זה טבעי וזה בסדר להיות נבוכים מול מצלמה, וגם על זה אפשר לעבוד. בגיל 26 הוזמנתי לראיון בערוץ 10 שידור חי בפעם הראשונה לדבר ולתת דעתי על הילדה החזקה בעולם. פעם ראשונה מול מצלמה ועוד בשידור חי! עברתי את האתגר בהצלחה, אבל אחרי שצפיתי בעצמי בערך 700 פעם ידעתי מה רציתי לתקן ועל מה אוכל לעבוד בכדי שפעם הבאה תהיה טובה יותר.


לעבוד על זה משמע, לעשות את זה שוב ושוב ושוב בלי להפסיק. אחרי מספר פעמים כבר תפסיקו להיות נבוכים ותרגישו יותר נינוחים. זו לא טעות, זוהי תכונה שאפשר לעבוד עליה ולשפר אותה.


למי שרוצה לראות איך נראיתי בפעם הראשונה בטלוויזיה





4. אתם לא מחייכים מספיק בסרטונים


הידעתם שגם בהתעמלות קרקע או התעמלות אומנותית המתעמלות לומדות לבצע חיוך כחלק מהאימונים? גם לינוי אשרם וגם סימון ביילס – פשוט מתאמנות על זה. ככה זה גם בתחרויות פיתוח גוף. לא ידעתי את זה עד לפני מספר שנים ששוחחתי עם חבר לפני תחרות. לחיוך יש משמעות כחלק אינטגרלי מהביצוע עצמו ומהניקוד. חיוך מוסיף לסרטונים, מוריד את מפלס הלחץ (מכם ומהצופים בכם) ונותן תחושה משוחררת ונעימה. נסו לחייך באמת (בלי חיוך מכני), בסוף זה יידבק בכם.






5. תעבדו על הצד הוורבאלי


נסו להימנע ממשיכת מילים כמו: אה........כאילו....אזזזז.....אממממ.....תוכלו לראות הרבה יוטיוברים שחלק גדול מהסרטונים שלהם ערוכים ונחתכים בכל 5-10 שניות בערך בגלל משיכת המילים, בעיני זה לא נראה טוב, אני אוהב שיש רצף בסרטון מבלי שנזקקנו לחתוך (גם אם זה קורה לפעמים). גם כאן: אימונים, אימונים, אימונים.





חשיבות העברת המסר המדוייק של העסק


המסר המדוייק הוא גורם מפתח בהצלחת שיווק עסקים בתחום הכושר ובעסק שלכם בכלל.



איך גורמים למסר להיות מדוייק?


בשלב ראשון חייבים לדעת מי הקהל שלנו. לפני שמתחילים אני ממליץ לשאול את עצמכם מספר שאלות:


- מה הוא מרגיש?

- מה מאפיין אותו?

- ממה הוא חושש?

- מה השאיפות שלו?

- מה הקשיים והמכשולים שעומדים בינו לבין 'להתחיל להתאמן'?

- למה הוא הפסיק להתאמן בפעם האחרונה? מה גורם לו להתמיד בספורט?


ברגע שתענו על השאלות תוכלו להבין מיהו הקהל שאליו אתם רוצים לתקשר את המסר שלכם.



המעבר לשלב השני זה אחד השלבים שאני הכי אוהב אצלנו בפיטנס 360 כשאנחנו משווקים עסקים מתחום הכושר. בשלב שני אחרי שענינו על השאלות הקודמות אנחנו מגיעים לשלב הקריאטיב:


1. ההצעה – מה יש לי בשבילכם?


2. התועלות – מה זה יעשה לכם?


3. ההנעה לפעולה – מה אני רוצה שתעשו עכשיו?



אני אתן לכם דוגמא למודעה משולחננו:


טקסט מודעה:


חדש בקיסריה! סטודיו CORE - מרכז ייחודי לאימוני כושר אישיים בקבוצות קטנות הצופה לנוף הים (הקטע הזה מתייחס למה יש לנו בשבילכם) שיגרום לכם להתאהב בספורט, להתמיד, ליהנות ולהשיג תוצאות! (התועלות). לוחצים על המודעה, משאירים פרטים ומקבלים חודש היכרות ראשון ב-50% הנחה! (הנעה לפעולה).


אחת המודעות שעיצבנו שמעבירות מסר של כיף, נוף ופרסונליות.



בשורה התחתונה


אם אתם מעבירים מסרים דרך תמונות או סרטוני וידאו ברשת שלא מדייקים את מה שאתם באמת רוצים להעביר, אנשים לא ירצו את מה שיש לכם להציע ויעדיפו לקבל את זה ממישהו הרבה פחות טוב מכם, שיודע לתקשר את המסר שלו טוב יותר.

THINK ABOUT IT.


רוצים לשאול שאלה? צריכים עזרה עם העסק?



להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט


bottom of page