top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

יזמי ספורט: 10 דפוסי הצלחה


יזמי ספורט דפוסי הצלחה


בעשור האחרון עבדתי עם יותר מ-1500 מאמני כושר ובעלי עסקים מתחומי הכושר והספורט. לא קבוצתית. אישית. בחישוב פשוט זה 150 אנשים שונים שאני פוגש בכל שנה וברזולוציה חודשית זה ממוצע של 12.5 אנשי כושר ספורט שאני פוגש בכל חודש!


עבדתי עם מאמני כושר, מנהלי מועדונים, בעלי סטודיואים, קבוצות ספורט ויזמי ספורט. לאורך השנים הבחנתי בהרבה דפוסים שחוזרים על עצמם אצל יזמים מצליחים בתחום, אלו עשרת הדפוסים:



יזמות בתחום הכושר


1. ליזמי ספורט יש ניצוץ מיוחד בעיניים - ליזמים שעוסקים בכושר וספורט יש ניצוץ שונה בעיניים מכל תחום אחר שאני מכיר. הם לעולם לא יהיו כבויים ותמיד יהיו באנרגיות גבוהות (כנראה בגלל שמגיעים אליי אחרי אימון).

לרוב מדובר באנשי מקצוע עם תשוקה אדירה או פריקים של ספורט שרוצים לשלב את זה עם עשייה שעושה טוב ומשנה חיים. הניצוץ בעיניים והתשוקה זה צעד חשוב להצלחה.



2. השיווק זה הדלק שלהם לעשייה - יזמי ספורט מצליחים תופסים את השיווק כדרך להשפיע על אורח החיים של אנשים ולא כאל מעמסה. שיוווק בתחום הכושר והספורט, זהו עולם תוכן מאוד ויזואלי, ובכדי להשפיע על אנשים בתחום ולעזור להם הם חייבים לייצר פעולות שיווקיות ומלאות ערך יותר מאשר להסתמך רק על ממליצים (חבר מביא חבר). הם לא מתעייפים מזה, הם הופכים את המדיה לדלק ולחמצן של העשייה שלהם.



שיווק בתחום הכושר


3. הם מתפתחים כל הזמן - הסתגלות היא דרך חיים עבור יזמים. הם מאמצים ומחבקים את השינוי תוך כדי התפתחות, משנים או משדרגים את העסק כל הזמן כך שיתאים לדופק של עולם הכושר והספורט שהולך ומתפתח. אני רואה אותם מגיעים אליי מידי שבוע לליווי / ייעוץ כדי ללמוד איך לשדרג את העסק, אני רואה אותם הולכים לכנסים, משתתפים בסדנאות ודואגים להשקיע בהתפתחות האישית שלהם כל הזמן.



4. הם שולטים בכל פרמטר בעסק - הם יודעים להוציא כל דוח וכל נתון שאני מבקש מהם תוך 10 שניות. הם לא מתנערים ואומרים 'זה לא בתחום אחריותי' או 'אני אשאל את איש המכירות', הם בפוקוס ובאחריות מלאה על הכל. אני אוהב לעשות להם בחינות ולשאול אותם אם הם יודעים כמה לידים הגיעו השבוע וכמה מתוכם נסגרו, תוך פחות מחצי דקה הם מגישים את כל הנתונים שגם ככה ישבו אצלם בראש - וכך בכל יום, הם משמשים כמנכ"לים אמיתיים ב-100% של העסק שלהם.


שיווק כושר

5. הם לא משווים עצמם עם אחרים - לא מעניין אותם מה אחרים עושים ואיך הם עושים את זה. הם מתמקדים בלהיות הגרסא הכי טובה של עצמם. ואם כבר מסתכלים על אחרים, זה רק בכדי לשאוב השראה או להבין איך לעשות את הדברים טוב יותר. בלי קנאה ובלי חלילה כעס.



6. הם לא מפחדים מעבודה קשה - הם מוכנים להפשיל שרוולים ולעשות פעולות מאסיביות בעסק ככל שיידרש. אני לא אומר את זה סתם, זו האמת. אני רואה למשל את בעלי העסקים שנוסעים אליי פעמיים בחודש מהצפון או מהדרום למרכז (אפילו בימים אלו כשהפגישות בזום הפכו ללגיטימיות), יוצאים ב-6:00 או 7:00 בבוקר גם אם צריך כדי להגיע ב-10:00 לפגישת עבודה. זה בהחלט מלמד על מה הם מוכנים לעשות כדי להצליח.


7. הם מתעלמים ממה שחושבים עליהם - לא מעניין אותם מה אחרים יחשבו עליהם אם יבחרו לעשות את X או את Y. מהסיבה הזו הם לא מפחדים לטעות ולקחת סיכונים.



יזמות בתחום הכושר


8. הם תמיד מחפשים את הדבר הבא - האימון החדש, השיטה החדשה, האביזר החדש, המחקר החדש, האסטרטגיה העסקית החדשה. אני רואה אותם בכל כנס ובכל מקום שאפשר ללמוד משהו חדש. הם לא מוכנים להיתקע שנה אחת מאחור. במונחים של היום, אם נקפיא אדם למשך שנה או מקסימום שנתיים, כשהוא ייצא הוא עלול להיות כבר לא רלוונטי.




9. הם מנהלים נכון את האנרגיה שלהם - לא נותנים לכל דבר להיכנס ולהפריע להם. מנטרלים התראות בווטסאפ וברשתות, קובעים שיחות טלפון (ולא עונים לכל שיחה בספונטניות) ויודעים בעיקר להגיד לא (לא להצעות עסקיות / לשיחות סרק / לשואבי אנרגיה ועוד). ניהול משק האנרגיה של בעל העסק משפיע ישירות על המוטיבציה והעשייה שלנו, וזה חשוב לא פחות מניהול הזמן שלנו.



10. הם יצירתיים - יזמים מצליחים הם יצירתיים. הם מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה פעם אחר פעם ולמצוא דרכים חדשות וחדשניות כדי לפתור כל בעיה.




יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




להצטרפות לקבוצה הסגורה




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט




bottom of page