top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

למה אנשים מחכים לתחילת שנה ולחודש ינואר כדי להתחיל להתאמן?


שיווק כושר


ינואר הוא חודש של התחלות חדשות בכל תחומי החיים, גם בתחום הכושר. רבים מחליטים לקחת את עצמם בידיים ולעשות שינוי, להתחיל להתאמן, לרדת במשקל או לשנות את הרגלי האכילה שלהם.


הכל תלוי ב-'אפקט ההתחלה החדשה' - רוב האנשים מאמינים שבחירת עוגן כמו שנה חדשה, תעזור להם ותניע אותם להשיג את המטרות. בכתבה הבאה נבין את הפסיכולוגיה מאחורי ההחלטה ואת המטרות הכי נחשקות לשנה החדשה בתחום הבריאות.



שיווק כושר דצמבר


אז למה אנשים מחכים עד ינואר?


החודש הראשון של שנה חדשה נתפס כנקודת אומץ ומעבר לזמן המסמן התחלה חדשה.

לפי הפרופסור לפסיכולוגיה ד"ר ג'ון נורקרוס שחוקר את החלטות השנה החדשה כבר יותר מ-40 שנה, הממצאים שלו מצביעים כי הדאגה הפופולרית ביותר של אנשים לקראת השנה החדשה היא: הבריאות הגופנית, כאשר 35% מתוך אלפי הנבדקים לאורך השנים אמרו שמטרתם העיקרית היא לשפר אותה. לשפר את הבריאות הגופנית.


הקטגוריה השנייה הכי פופולרית היא ירידה במשקל, כאשר 20% מהמשתתפים אמרו שהם רוצים להרזות ו-13% רוצים לשנות את הרגלי האכילה שלהם.


22% אמרו אוסף של מטרות קטנות אחרות.


הכל מצביע לכיוון של השינוי הגופני, הויזואלי והבריאותי.

נתון מעניין נוסף הוא כשד"ר נורקרוס עקב אחר אלה שקיבלו את ההחלטות האלה הוא גילה כי חלק גדול התייאש כבר ופרש אחרי חודש ימים בלבד!


כושר שיווק


למה אנשים לא מצליחים להתמיד ומה אתם יכולים לעשות?


  • אפקט ההתחלה החדשה: ינואר הוא חודש של התחלות חדשות, ורבים מרגישים שהם חייבים להתחיל את השנה החדשה בצורה טובה יותר. הם מתחייבים לעצמם לעשות שינוי, מתחילים להתאמן, מציבים מטרות ואז ההתחייבות הזו לרוב לא מחזיקה מעמד לאורך זמן ואנשים נשברים.

  • ציפיות לא מציאותיות: אנשים לרוב מציבים לעצמם ציפיות לא מציאותיות בזמן שהם מתחילים להתאמן. הם רוצים לראות תוצאות מהירות, אך כמו שכולם יודעים כבר, זה לוקח זמן לפתח כושר גופני, לשנות הרגלים ולראות תוצאות.


  • חוסר תמיכה: אנשים זקוקים לתמיכה כדי להצליח לשנות הרגלים. אם הם לא יקבלו תמיכה מחברים, בני משפחה או מאנשי מקצוע (מאמני כושר/תזונאים), הם יתקשו להתמיד לאורך זמן ויפרשו.

  • חוסר מוטיבציה: אנשים צריכים כל הזמן מוטיבציה כדי להמשיך להתאמן. אם הם לא מוצאים אימונים מהנים או סביבה שכיף להם להיות בסביבתה הם יתקשו להתמיד לאורך זמן.


למה אנשים מתחילים להתאמן בינואר

החוקר ד"ר דוהן מלור, חוקר רפואת ספורט ומומחה לכושר גופני התייחס לנושא של הפוך על הפוך דווקא בחורף:


"מנקודת מבט התנהגותית, זה יותר הגיוני להתחיל לעשות פעילות גופנית מוקדם יותר בחורף או מאוחר יותר בסתיו, שכן הסביבה שלנו ודרך החיים שלנו, נוטים להאט את הקצב בתקופה זו בשנה. עם הלילות החשוכים, המוח שלנו מתרחק מהמחשבה 'על להיות פעילים' אז יציאה נגד זה (ההיפך) יכולה להיות חזקה וחיובית מאוד."


ד"ר מלור מייעץ למצוא שגרה שעובדת בסוף הסתיו ותחילת החורף (חודש דצמבר/ינואר) תוך ניסיון "לשמור על דרך אכילה בריאה", כך גם כשהשנה החדשה מתגלגלת, הרגלים בריאים יותר כבר קיימים.



להתחיל להתאמן בשנה החדשה


3 סיבות להתחיל לעודד לקוחות להתחיל להתאמן דווקא בשנה החדשה



  1. הרגלים - אנשים המתחילים להתאמן בתחילת שנה, מכניסים הרגלים חיוביים לחייהם, מייצרים הרגלים בריאים ומכניסים עצמם למומנטום חיובי של אורח חיים אקטיבי אל תוך חודשי השנה.


2. מומנטום - אנשים המתחילים להתאמן בינואר, יכולים להגדיר לעצמם יעדים קטנים לשלושת או ארבעת השבועות הראשונים כך שיוכלו להשיג אותם כבר בחודש הראשון של השנה מה שייתן להם מוטיבציה ומומנטום חיובי להמשך כל השנה.



3. רצינות - אנשים המתחילים להתאמן בינואר, יכולים לשבור את הדחיינות של 'אתחיל להתאמן אחרי החגים'. אין צורך לחכות אחרי חג הפסח ולקראת הקיץ, אפשר לעשות את זה שלושה חודשים לפני כן ולהראות לעצמם עד כמה הם רציניים לגבי השינוי שהם רוצים לעשות כאן ועכשיו.


יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק? תרגישו חופשי לדבר איתי




להצטרפות לקבוצת העסקים בווטסאפ 'פורום עסקים בכושר' לבעלי עסקים בתחום הכושר 


לקבלת פרטים על שיווק דיגיטלי לעסקים בתחומי הכושר והספורט




bottom of page