top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

לצמוח בתוך משבר: 6 רעיונות לעסקים בענף הכושר

בתקופה מטלטלת של אי וודאות, 90% מהדברים לא נמצאים בכלל בשליטה שלנו, רק 10% בידיים שלנו!

אין לנו שליטה על כמות הנדבקים (שליטה בעסקים שלנו אך לא מחוצה להם), אין לנו שליטה בכמות המונשמים או הגזירות על הענפים השונים. בימים כאלה, אני מעדיף להשקיע את האנרגיות בעשייה. בעשייה ובפוקוס על 10% שנמצאים בשליטה שלנו בעיקר. להשקיע בחיזוק העסק שלנו. בחיזוק המותג. התקופה הקרובה היא קרקע נהדרת ליצירה. מנקודת המבט שלי, דווקא לעסקים קטנים יש יתרון על פני עסקים גדולים ביכולת לפעול מהר ולהמציא עצמם מחדש. זו המציאות: היקום אוהב מהירות. מהירות = אנרגיות. אנרגיות = כסף. תעלו למגרש ותעשו דברים מהר.





הנה 6 רעיונות אפשריים לימים אלו לעסקים בענף הכושר:



1. שיתופי פעולה - קורונה סטייל



אם יש משהו שלמדתי בשנים האחרונות זה שמותג זה כוח, אבל שני מותגים זה כבר כוח כפול ומכופל. בתקופה של אי וודאות אני מאמין שזה הזמן להתייעלות. אני חושב שאין זמן טוב יותר מעכשיו לשיתופי פעולה חזקים בין עסקים ומותגים. בשבועות האחרונים ראיתי את זה קורה

במו עיני והייתי שותף בתהליך עם לקוחות (בעלי מועדונים וסטודיו'ס) שהתמזגו עם מרכזי פיזיותרפיה או מרכזי יופי וחלקו בנטל של השכירות, השיווק ושאר ההוצאות.





במקרים הללו לא רק שדאגנו שיישאו בנטל המשותף של ההוצאות אלא גם ביצענו סיסטם לשיתופי הפרייה הדדיים שמפנים לקוחות לשני הצדדים. לפני שבוע הובלתי מהלך של אחת מחברות ציוד הכושר והספורט שחיפשה מקום גדול יותר אז הפכנו סטודיו קיים ופעיל שכמעט נסגר

ל-SHOW ROOM שלהם, במילים פשוטות, הסטודיו הפך לחדר תצוגה פעיל אליו מגיעים לקוחות פוטנציאליים ורואים במו עיניהם את הציוד בזמן שאנשים גם מזיעים עליו😅.דיל טוב לכל הצדדים. בתקופה בה כל העסקים נמצאים במצב דומה, אני מאמין כי 1+1 כשזה מגיע לשיתופי פעולה = 10. תשתפו פעולה עם עסקים משלימים ואפילו עם עסקים דומים.



2. הכניסו אוטומציות לעסק



הלקוח השאיר פרטים? מסנן? לא עונה? לא נורא! מעבירים אותו מסע דרך הודעת ווטסאפ אוטומטית --> דרך סרטון וידאו חימום עליכם --> שליחת הלקוח אל דף נחיתה שם יוכל להשאיר פרטים, לקבוע פגישה ואפילו לשלם. בתקופה האחרונה קבעתי יותר פגישות דרך התכתבות של 2 דקות בווטסאפ עם שליחה לעמוד נחיתה בו משאירים פרטים, עוברים ליומן שלי ו...משלמים! בימים אלה שעסקים נדרשים להיות רזים ויעילים, אני מאוד מאמין באוטומציה. שלא תבינו לא נכון, אין תחליף לבני אדם, אבל בתהליך של "המשחק המקדים" במקום שזה יימשך על פני כמה ימים, אפשר לקצר תהליך. זה העמוד שלי אליו מגיע לפני פגישת ייעוץ ראשונה ומשם לאחר שמשאירים פרטים מתחיל תהליך קצר למתעניינים עד היומן שלי והתשלום עבור הפגישה. אלו דברים שאפשר להטמיע בכל עסק, ואני מאמין כי בשנה הקרובה יותר ויותר עסקים יבינו את הכוח שיש לאוטומציה בעסק שלהם.







3. בניית תשתיות ומנגנונים



לכל עסק איתו אני נפגש יש תכניות במגירה. תכניות כאלה 'לימים שיהיה יותר זמן' להתעסק בהם. אני חושב שאין זמן טוב יותר מעכשיו. המציאות הקיימת של הזיגזג ככל הנראה תהיה כאן גם בשנה הקרובה ועם זה נצטרך לחיות. זה הזמן לעשות פעולות ולחזק את השיווק, לייצר משפכי כניסה חכמים, דפי נחיתה, מנגנון פנימי לחבר מביא חבר, לשפר את שימור הלקוחות, לחזק את הקהילה דווקא בימים מאתגרים אלו, לחדד, לדייק ולקצר את תסריט המכירה (עם הרבה אוטומציות), לשדרג מערכות ניהול לקוחות, לבנות מערכת ניוזלטר, לייצר תשתית לסליקה עצמית ועוד...אם כל אלו או חלק מהם היו נראים לכם רחוקים, זה בדיוק הזמן לפעול ולחזור יותר מחוזקים.





4. חידוד הבידול



במה אתם שונים מאחרים? אני מניח שאין אחד שלא יודע במה הוא מיוחד יותר על פני כל המתחרים. על זה אין וויכוח, יש רק אחד ומיוחד כמוכם. רוב האנשים לא יודעים לספר מה מיוחד בהם. הם חוזרים ל"בוגר תואר ב..." / "מקצועי" / "נותן יחס אישי" ועוד...את כל אלה גם המתחרים שלכם יכולים להגיד. העניין הוא כזה: לכל אחד יש סיפור אישי. הסיפור בגללו נכנס מלכתחילה לתחום, עשה שינוי לעצמו, ולקח את זה צעד קדימה עם שינוי בחייהם של אנשים. הנה הסיפור שלי במספר משפטים:



כילד קטן, סבלתי מעודף משקל ומדימוי עצמי נמוך, עד שיום אחד גיליתי את הכדורגל ואת הספורט. מאותו הרגע (בגיל 6) ועד היום הספורט הוא חלק בלתי נפרד ממי שאני. הספורט עיצב לי את החיים, עיצב לי אישיות חדשה, הכניס לי ביטחון עצמי, וכמאמן בתחילת דרכי או כיזם בענף הכושר, הספורט המשיך להעצים ובנה את היכולות שלי. אחרי האפקט שהספורט יצר בחיי, רציתי להעביר את זה הלאה, לכמה שיותר אנשים, אז הקמתי בעשור האחרון קהילות כושר עם יותר מ-100,000 אנשים, הקמתי עשרות עסקים שנגעו בעשרות אלפי אנשים, שיווקתי אירועי כושר וריצה המוניים ועזרתי ליותר מ-1500 עסקים ומאמנים בענף הכושר לגעת במאות אלפי אנשים בישראל. את זה לא יכולתי לעשות בלי האהבה והתשוקה שיש לי לתחום והרצון להשפיע על מאות אלפי אנשים ועסקים. להעביר הלאה את מה שעשה לי טוב. הכלים מהספורט (האמונה / ההתמדה / התכנון / הביצוע) מלווים אותי גם היום בכל מקום, גם בעסקים.




אז מה הסיפור שלכם?

הסיפור שלכם צריך להיות מסופר בהמשכים, מי שעוקב אחריי בפייסבוק או באינסטגרם יוכל לראות הרבה פוסטים שעוסקים בתובנות שאספתי לאורך השנים מהספורט ומהעסקים.






5. חיזוק המותג



מותג זה לא רק לוגו או צבעים. מותג זה אג'נדה, ערכים, חזון. מותג זה ה"אני מאמין" שלכם. מותג זה ניהול של משהו הרבה פחות מוחשי. הילה כלשהי, שכבה בלתי נראית של משמעות שעוטפת את השירות שלכם. מותג הוא תחושת הבטן שלנו לגבי מוצר, שירות או חברה. בימים אלה אין מקום ל"בערך" מותג אלא מותג במלוא מובן המילה.



בתקופה הזו, השקיעו בחיזוק המותג שלכם. תיצקו את סל הערכים, את החזון, את האג'נדה הברורה, את זה תשייכו למשהו מוחשי (לוגו/שפה גראפית) ודאגו שבכל פוסט / תמונה / סרטון, יהיה ניחוח מהמותג שלכם. ניחוח של מה שאתם מייצגים ורוצים להעביר הלאה. זכרו: יש ערכת קסמים לילדים שנמכרת ב-60 שקלים ויש ערכת קסמים (זהה) ב-160 שקל. ההבדל בינהם הוא חזי דין. מותג מוכר בתחום. יש ערכת איפור לילדות ב-80 שקל ויש ערכת איפור של נועה קירל ב-180 שקל. זה ההבדל הקטן של מותג. מותג חזק מוכר יותר.






6. השקיעו בתשתיות האונליין




האונליין היה כאן כבר לפני עשור אבל נכנס אלינו במהירות מסחררת תוך שבוע. החל מאמצע מרץ 2020 רוב תעשיית הכושר עברה להעביר אימונים בשידורים חיים ודרך הזום. משהו ש-99% מהעסקים / המאמנים בישראל רק היו חולמים...אבל הנה, זה כאן, וזה כאן כדי להישאר מ-3 סיבות מרכזיות:




 



א. סגירה אפשרית של הענף כולו תהיה על ראשינו לאורך השנה הקרובה.


ב. כושר היברידי - אנחנו בתחילתו של עידן היברידי גם ברפואה וגם בעולם הכושר. אנשים יצרכו את הכושר שלהם גם פיזי (באופליין) ורק מרחוק (באונליין). יהיו כאלה שיצרכו את השירות שלכם גם וגם (בהתאם ללו"ז) כי למדו להבין כי האפקט שיכולים לקבל מאימון בסלון לעומת בסטודיו, לעתים גם יכול להיות זהה.



ג. בידוד - לאורך השנה מתאמנים וגם מאמנים ייכנסו לבידוד עקב קרבה לחולה מאומת מחוץ למקום או בתוכו. מכיוון שמדובר בעסק שחייב להמשיך ולתת מענה ושירות, אין טוב יותר מלתת את השירות שלנו גם באונליין. לא מוקלטים (כאלה יש מלא ברשת) אלא כאלה שקורים בזמן אמת. בלייב.

מוזמנים להצטרף לקבוצת הווטסאפ שלי 'כושר באונליין - מאמנים ועסקים' המיועדת לעסקים בענף הכושר, שם אתן מגוון רחב של רעיונות וכלים לכל הנושא הזה. זה הלינק להצטרפות לקבוצה




בשורה ההתחתונה



לא משנה אם יש לכם עסק קטן / בינוני או גדול, יש לכם 2 אפשרויות:


1. להסתכל על 90 האחוזים שלא נמצאים בשליטה שלכם, לקבל את הקיים ולחכות לטוב....


2. לקחת שליטה על ה-10% שנמצאים בשליטה שלכם ולהוציא מהם את המקסימום.


זה הזמן להתאים עצמכם לעולם החדש, לקבל החלטות ולהוציא לפועל דברים מהר.


מהר כמו שהמגיפה נחתה עלינו ככה ביום אחד...




להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט




bottom of page