top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

חדר כושר לא הורג - הוא נותן לנו חיים

אחרי יומיים סוערים בוועדת הקורונה שהחליטה בניגוד להחלטת הממשלה לאשר את פתיחת חדרי הכושר והבריכות, ננסה לעשות קצת סדר. נתחיל מהסוף: חדרי כושר לא הורגים! חיידקים ונגיפים נמצאים בכל מקום החל מעגלת הסופר ועד הדלפק בחנות הספרים. פשוט נזהרים. הם לא 'אורבים' בחדרי הכושר והסטודיו רק כדי לקפוץ עלינו מאיזו משקולת כאילו היו אויבנו המושבעים. הם שם, בדיוק כמו שנמצאים בבתי החולים. קבלו 6 סיבות מספיק טובות לצאת מהבית ולטוס לאימון.






אז נחזור שוב לפתיחה מחודשת (בפעם השנייה) של הענף. ברגע האחרון אחרי יומיים של דיונים בועדת הקורונה, חדרי הכושר והבריכות אושרו לפתוח מחדש בהתאם להנחיות התו הסגול. נתחיל מנתוני ההדבקה שהוצגו על ידי משרד הבריאות לועדת הקורונה. בחדרי הכושר בחודש יוני כפי שמשרד הבריאות הציג היו 35 אנשים שנדבקו בלבד! זו סיבה לסגור ענף שלם? ההפחדה בשבוע האחרון עושה נזק לתעשייה שרק עושה טוב לפוקדים אותה. חברת הכנסת יפעת שאשא עמדה (כנראה בזמן עבר) בראש ועדת הקורונה ובסך הכול עשתה את תפקידה כראוי, ביססה את אי הסכמתה עם החלטות הממשלה על נתונים שהוצגו ועל בסיס מחקר שהציג את כמות "נדבקי חדר הכושר". 35 בחודש יוני כבר ציינתי?



מקומות ההדבקה ומספר הנדבקים כפי שהוצגו בועדה

דווקא בימים אלה של חוסר וודאות, סטרס, דאגות, בריאות, אין דבר טוב יותר מספורט. כולנו חייבים את זה כחלק מהחיים שלנו. כחלק מהשפיות שלנו. כחלק מאורח החיים שלנו. באיטליה, מוכת הקורונה, פתחו את הבריכות והשאירו פתוחות כי עדיין לא מצאו הוכחה שקורונה עוברת בכלור. יש מיליון מחקרים על כך שמערכת חיסונית חזקה מתמודדת טוב יותר עם הנגיף. ואיך מחזקים מערכת חיסונית חוץ משינה טובה ומדיטציה? ניחשתם נכון. חדרי כושר לא הורגים, כי יש מספיק סיבות למה הם מספקים לנו חיים.





שי, לא מסוכן בחדרי הכושר והסטודיו? לא...כי...



1. זה המקום אליו תוכלו ללכת ולהמשיך לחזק את מערכת החיסון שלכם. כן כן, אותה מערכת חיסון הנדרשת כדי להתמודד עם ׳הנגיף׳ (יחד עם זרימת דם וסינרגיה גופנית). פעילות גופנית היא תוסף מערכת חיסונית שמשפרת את מערכת ההגנה של הגוף.





2. המקום אליו תוכלו להגיע כדי לשחרר סטרס (הגורם העיקרי לשבץ והתקפי ❤️).





3. המקום אליו תוכלו להגיע כדי לשמור על השפיות שלכם (פעילות גופנית מפחיתה את הסיכוי לחרדה )






4. המקום אליו תוכלו להגיע כדי למנוע את כאבי הגב והצוואר שלכם

(כ-80% בקרב האוכלוסייה סבלו, סובלים או יסבלו מכאבי גב במהלך חייהם).





5. המקום אליו תוכלו ללכת כדי לרדת במשקל ולשמור על משקל תקין (כ-50% מהאוכלוסייה סובלת מעודף משקל ו-1 מתוך 3 ילדים). השמנה מעלה את הסיכון לתמותה בגלל תחלואה של הלב וכלי הדם ומשפיעה לשלילה על פרופיל השומנים בדם.





6. המקום אליו תוכלו ללכת כדי להפחית דיכאון ולהרגיש באופוריה (במסיבה פרטית משלכם) מהתקופה המאתגרת (שחרור אנדורפינים במוח).






יש מגיפה לא פחות חמורה מקוביד 19. מגפת הפאניקה והבהלה שעוצרת לאנשים את החיים. אז עד שנחזור לעולם נטול קורונה, תעשו לעצמכם טובה: שמרו על עצמכם, תעשו ספורט ובעיקר תתנתקו קצת מהחדשות.






bottom of page