top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

עולם הכושר עובר מהפכה: מחיטוב ועיצוב לבריאות

הקורונה נמצאת בחיינו כבר יותר משנה. היא שינתה את עולמנו כמעט בכל התחומים, והלקוחות של ענף הכושר משתנים יחד עם התקופה. כמו שבעלי העסקים השתנו בשנה וחצי האחרונות כך גם מנועי המוטיבציה וסדרי העדיפויות של לקוחות השתנו.


בכתבה הבאה אני רוצה לתת לכם הצצה על שינוי שקורה ממה עכשיו עם מגמה שתוביל בענף הכושר בשנה הקרובה.




הסויץ' של העסקים בענף הכושר


נתחיל עם הסויץ' שכל בעלי העסקים בענף הכושר עברו בשנה האחרונה.


1. מעסקים פיזיים פתוחים ב-2020, עברנו כולנו לפעול כעסקים פיזיים סגורים המספקים שירות באונליין או באאוטדור. (קרוב ל-8 חודשים סגורים במצטבר).


2. מעסקים שנותנים שירות פרונטאלי, הפכנו לעסקים שנותנים 'שירות מרחוק'.


3. מעסקים שפתוחים כל השנה לעסקים שסגורים יותר מחצי שנה.



כל אלה ועוד גרמו לנו לצאת מהקופסא, לייצר פתרונות חדשים ולבצע התאמות ברוח התקופה.



הסויץ' הרציני בגזרת קהל המתאמנים


נמשיך אל הלקוחות. תחשבו על כל המתאמנים שלכם רגע, ועל השנה שעברה עליהם כשאתם הייתם סגורים:


1. אנשים שהיו רגילים להתאמן 5 פעמים בשבוע הפכו לאנשים שאינם מתאמנים המצויים בסטרס פלוס 5 קילו עודפים.


2. מאנשים שהיו רגילים להזיע יחד עם עוד עשרות אנשים - לאנשים שמזיעים דרך הזום מול מסכים מפוצלים.


3. מ'פריקים' של חדרי כושר לבעלי 'חדר כושר בייתי' מאובזר שהקימו בסלון.


4. מחובבי 'הצעידה על הליכונים' בחדר הכושר לחובבי צעידות יומיות בחיק הטבע.


5. מחובבי הפרטיות וחווית הלקוח (זו שיש בחדרי הכושר והסטודיו), התפשרו ועברו להתאמן במתקני הכושר הפזורים ברחבי הפארקים.


6. מג'ימבורי המיועד לילדים בחדר הדיירים - לחדר כושר מאובזר בהרבה בניינים.





ענף הכושר בארץ ובעולם בתהליך של שינוי


בשנה האחרונה אני עוקב באדיקות אחר כל מה שקורה בענף הכושר בכל העולם. אני בוחן את התנהגות הצרכנים (לקוחות הענף) ואת בעלי העסקים. שנה שלמה שבה אני בעיקר עסוק בלמידת התנהגות בני האדם. אני קורא את כל התגובות בקהילות הסגורות שלי לעסקים בענף, עוקב אחר צרכני הענף והתגובות שלהם ברשת, ועושה סקרים כדי להבין טוב יותר את המצב. כהרגלי, לא שומר כלום לעצמי ומשתף אתכם בסויץ' הענק שאותו כולנו נרגיש בשנה הקרובה.





הדבר הגדול והמשמעותי שלדעתי גם יוביל בשנים הקרובות זה הסוויץ' בסדרי העדיפות של המתאמנים, והסוויץ' שיעשו גם עסקי הכושר. המתאמנים יחשבו יותר במושגים של 'בריאות' ופחות במושגים של 'חיטוב'. גם מרכזי כושר יעברו מחשיבה של 'מרכזי אימון' ל-'מרכזי בריאות'.
מ-FITNESS CENTER ל-WELLNESS CENTER.


החשיבה הזאת החלה לחלחל בשנים האחרונות אבל הקורונה האיצה תהליכים וגרמה ללקוחות לשנות סדרי עדיפויות. שלא תטעו, אנשים לא מגיעים אליכם רק כדי להתאמן אלא הרבה מעבר. אני מדבר על זה כמעט בכל ההרצאות שאני מעביר,

הלקוחות מגיעים עבור:

האנשים, הקהילה, החוויה, המוזיקה, הבריאות, הדרבון, ההיקפים, המוטיבציה, והאנרגיות.

הם לא מגיעים רק בשביל להתאמן. יש להם מנועי מוטיבציה נוספים שגורמים להם לבחור בכם.



ההעדפות החדשות של לקוחות ענף הכושר


באופן כללי, המוטיבציה של מרבית האנשים לאורך השנים להתאמן הייתה מושפעת מהפן האסתטי. לאנשים היה חשוב יותר לדאוג שהאימונים יעזרו להם לרדת במשקל, לחטב או לעצב את הגוף.


בחודש מרץ 2020 הקורונה הגיעה לישראל, השביתה את העולם והמילה 'בריאות' תפסה מקום של כבוד בלקסיקון היומי של כל אחד מאיתנו.

אנשים התחילו יותר להתעניין בשיפור איכות השינה (שעוני שינה ואפליקציות מאוד פופולאריים בימים אלה), במדיטציה, בוויטמינים (גדילה מאסיבית במכירות ב-2020), ובאימונים כמובן (גדילה מאסיבית באימוני אונליין ובמכירת ציוד כושר בייתי).





שנת 2020 ללא ספק הייתה פחות מוצלחת לעסקי הכושר שנותרו סגורים לאורך השנה ואל תוך שנת 2021 גם כן, אך העלתה את המודעות לאורח חיים בריא ואקטיבי בקרב כל האוכלוסייה. לא רק העלתה את המודעות אלא גם שינתה את סדרי העדיפויות.



מנועי המוטיבציה של המתאמנים השתנו


מחקר שנערך על ידי חברת הכושר והטכנולוגיה EGYM מצא כי מנועי המוטיבציה לאימון של הלקוחות השתנו. אם לפני הקורונה 63% ממתאמני מועדוני הכושר היו מגיעים להתאמן בגלל האסתטיקה (עיצוב, חיטוב, הצרת היקפים, ירידה במשקל) ו-33% היו מגיעים בגלל הבריאות,

הרי שהיום בימי קורונה, 53% מעידים כי מגיעים להתאמן בגלל הבריאות ו-44% בגלל האסתטיקה.


*יתרת האחוזים הבודדים מגיעים למטרת שיפור ביצועים ספורטיביים.




מה המשמעות על מרכזי כושר?


בעלי עסקים בענף הכושר יכולים לקצור את היתרונות של גל המוטיבציה החדש כשזה מגיע לענף הכושר. פלח הלקוחות החדש אינו מעוניין באסתטיקה כמטרה העיקרית שלהם. הם רוצים מרכזי כושר מבוססי בריאות המחזקים את מערכת החיסון שלהם, הם רוצים ללמוד לאכול בריא, לישון היטב, לשפר את הסיבולת לב ריאה, לתרגל מדיטציות ולעשות זאת יחד עם שיפור האסתטיקה (עיצוב הגוף SO CALLED) כבונוס נוסף לאימונים.



העדפות הלקוחות בהתאם לגיל


בהמשך לאותו מחקר, תוכלו לראות מטה בגרף כי ככל שמתקרבים לגילאי 40 ו-50+ כך מנועי המוטיבציה משתנים. משתנים מאסתטיקה לבריאות. גם בגילאי 20 עד 40 כ-25%-31% מעידים על כך שמגיעים להתאמן ממניעים בריאותיים ולא אסתטיים.




אני יכול להגיד שזאת טרנספורמציה שכבר התחלתי לעשות עם לא מעט לקוחות שהוסיפו שירותים, שינו או מיתגו מחדש את העסק. איך התגובות מצד הלקוחות? התגובות בשטח מדהימות. אני מאמין כי מי שישכיל לקחת את זה לרמה הבאה כבר עכשיו יקצור את הפירות בהמשך הדרך. לא משנה אם קהל היעד שלכם הוא 30 או 60, מרכיב הבריאות יהיה פקטור משמעותי בשנים הקרובות, ובטח ובטח בשנה הקרובה.



כושר זה בריאות?


לאורך כל חודשי סגירת ענף הכושר צעקנו מול משרד הבריאות והכנסת 'כושר זה בריאות' - כי זה מה שזה, עבורי ועבורכם, ענף תומך הבריאות מספר 1 שיש. הענף שבאמת דואג לבריאות הציבור. אז כן, כושר זה בריאות, זוהי לא ססמא או סלוגן קליט, ואת זה אפשר לגבות במאות עדויות שאספנו בשנה האחרונה מכל אותם מתאמנים שנפגעו מסגירת הענף.



בשורה התחתונה: מה עסקים בענף הכושר צריכים לעשות?


ב-2 מילים: לייצר התאמות!


בשנה האחרונה הפצרתי בלקוחות שלי לרוץ קדימה, לשנות, להמציא ולהשתנות תוך כדי תנועה. וזה עבד. זה מדהים מה שהספקנו לעשות בשנה! אני תמיד ממליץ ליצור התאמות, ליצור תכניות חדשות, לשנות מסלולים ולייצר שיתופי פעולה כדי להמשיך להיות רלוונטי ולהשתנות בהתאם להתנהגות הצרכנים.


בהצלחה!


נ"ב: בחודשים האחרונים העברתי מספר הרצאות לצוותים של מועדוני כושר וסטודיו בדיוק על הטרנספורמציה שעולם הכושר עובר. זה עובד מדהים כאשר מבינים את המהות האמיתית של העסק: בריאות. מ-FITNESS ל-WELLNESS - לחידוד והבנה טובה יותר של הנושא אל מול לקוחות ובתוך המועדון.
מוזמנים לשלוח ווטסאפ לפרטים או לשלוח מייל shai@fitnessisrael.co.il


להצטרפות לקבוצה הסגורה



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט


bottom of page