top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

פתרונות והתמודדות עם התו הירוק בענף הכושר




נכון לאוגוסט 2021 כ-15% מכלל האוכלוסייה הבוגרת לא התחסן או שאינו יכול להתחסן וגם ילדים בעיקר מתחת לגילאי 12. כל זה ברור לכולנו ועם זה נצטרך להתמודד בתקופה הקרובה כעסקים בענף. אז מה אפשר לעשות עם כאלה שעדיין ממתינים לקבלת התו הירוק? מה עושים עם מי שלא התחסן? עד שהממשלה תספק לנו תשובות, בינתיים, נצטרך לייצר פתרונות!





עד שלכולם יהיה תו ירוק (אם וכאשר) ענף הכושר נדרש לעמוד בהנחיות (למחוסנים ומחלימים) ומהסיבה הזו יש לא מעט אנשים שעדיין לא יכולים להיכנס למועדוני הכושר והסטודיו. האם אנחנו מוותרים על הלקוחות הללו? האם אנחנו מרימים ידיים?


מנקודת המבט שלי אפשר ורצוי לייצר עבורם פתרונות, גם אם זמניים, אבל בעיקר להיות איתם גם בימים אלו.



יש 2 דברים עיקריים שימשיכו להוביל בשנה הקרובה גם בעולם בו מועדוני הכושר והסטודיו פתוחים. בכתבה הבאה אני רוצה לתת לכם נקודת חשיבה נוספת על הפתרונות שאפשר לייצר ללקוחות לצד התו הירוק ולצד מה שעוד עשוי לבוא בשנה הקרובה.





גזרת אימוני אאוטדור


אימוני אאוטדור היו איתנו בשנה האחרונה ואם למישהו יש ספק אז גם ימשיכו איתנו בשנה הקרובה. ככל הנראה החיסונים לא יסיימו את המגפה (מוטציות, הדבקות ושאר ירקות) ומהסיבה הזו נמשיך לשמור על הכללים גם בשנה הקרובה ונקפץ יחד עם הלקוחות שלנו בין 'בפנים' ל'בחוץ', מכל מיני סיבות אפשריות (סגרים / חשש לקוחות/ עלייה בתחלואה / כתבה על הדבקה במקום סגור וכו').





אני עוקב אחרי העולם ורואה איך יכולת האכלוס של מועדוני כושר וסטודיו נפגעה משמעותית ומהסיבה הזו, העסקים מוצאים פתרונות.


קליפורניה למשל היא אחת המדינות בארצות הברית שחזרו לפתוח את מועדוני הכושר והסטודיו אחרי הרבה מאוד זמן, וכאחד שעוקב מקרוב אחרי רשתות גדולות ומועדונים קטנים בארצות הברית, ראיתי אינספור פתרונות אאוטדור יצירתיים שמאפשרים את קיום הפעילות גם בזמנים הללו.


מועדון כושר equinox in the wild בקליפורניה




בואו נחזור אלינו, ישראל, התו הירוק....במקום שהמנוי ימשיך את הקפאתו או יבוטל (או שהלקוח סתם יישב בבית) אפשר ורצוי לייצר ללקוחות אלטרנטיבה לפחות למשך השבועות הקרובים. אני מאוד מאמין כי בכדי שאנשים יאהבו להתאמן אתכם בחוץ תצטרכו לשים דגש על הדברים הבאים:



1. חוויה


אל תתנו לאנשים את התחושה של 'פתרון זמני' אלא תבנו מערכת אימוני אאוטדור מיוחדת עם יציאה מהשגרה ועם לוקיישנים מגוונים הכוללים אימונים על חוף הים, קבוצת ריצה בשטח, אימונים בפארק ועוד דברים מהסוג הזה. אם יש לכם שטח יפה מחוץ למועדון / קאנטרי נצלו אותו היטב ונסו לבצע בו גם התאמות במידת האפשר.





2. גיוון


שבו עם עצמכם ועם הצוות שלכם ותבנו מערכת מגוונת של אימונים. אל תקראו לזה רק 'אימון אאוטדור' אלא בדיוק כמו בסטודיו, תבנו מערכת מגוונת גם שם (גם אם מדובר ב-3-4 אימונים כאלה בשבוע). זכרו:

גיוון = התמדה. התמדה = תוצאות.






3. משחק


אני מעריך כי בשנה הקרובה נצטרך לגרום ליותר אנשים לרצות 'לשחק'. יותר אימונים המשלבים 'מיני תחרויות' ואתגרים הם אלו שיובילו בכל הנוגע לאימונים באאוטדור. יש כל כך הרבה אפשרויות איך לעשות את זה (אימונים בזוגות / משימות / עבודה על זמנים ועוד...).





4. זמני לא זמני


גם אם פיתרון האווטדור שלכם הוא זמני, אל תתנו לו להיראות ככה. אני עובד עם לא מעט עסקים שלקחו את האווטדור ממש לרמה הבאה עם ציוד ייעודי שרכשו, הצללה, מערכת קירור ועוד רעיונות שנתנו לפתרון 'הזמני' להרגיש קבוע.



אז אחרי שדיברנו על האאווטדור, אני מעביר אתכם רגע לאונליין. זה שאיתנו כבר הרבה שנים אבל לא העזנו לשלב אותו כחלק מהקונספט האימוני שלנו במועדון.


שילוב דיגיטלי: אונליין


הכוכב העולה של השנה האחרונה הוא ללא ספק כושר באונליין. כמו האוטדור, אם למישהו יש ספק שזה הולך להיעלם, אז זהו שלא. ואם מישהו חושב שזה יחליף את מועדוני הכושר או הסטודיו'ס, אז גם, זהו שלא...





מצד אחד, האונליין לעולם לא יחליף את המגע הפיזי ואת המפגש האמיתי עם בני אדם (להבדיל מאימון מול קוביות מסך שחורות) אבל מנגד הוא גם לא הולך להיעלם.



מהסיבה ומההבנה הזו, מומלץ לשמר את האונליין 'על אש קטנה' אפילו במתכונת מצומצמת עם אימונים מצולמים בשידור חי היישר מהמקום עצמו, עם מערכת אימונים ייחודית שמוקדשת למתאמנים בבית או לבנות קונספט של תכניות מיוחדות ב-VOD.



גם אם לקוחות מעוניינים להקפיא או לבטל את המנוי, תהיו חייבים לספק אלטרנטיבות.



ומה אם אין לי אונליין או שלא היה לי מעולם?


אני אפתיע אתכם עם התשובה שלי. אז ב-2 מילים: להתחיל עכשיו!


אני מניח שאם לא שילבתם אונליין בעסק שלכם בשנה האחרונה אתם אולי 'טיפה' מצטערים ואף בכל שבוע חשבתם שזה השבוע האחרון למגיפה, אבל היי....שנה וחצי והיא עדיין איתנו.





למה דווקא עכשיו להתחיל לחשוב על האונליין בעסק שלי?


1. בידוד - גם עכשיו ישנם אנשים שנכנסים לבידוד (מחוסנים ולא מחוסנים) ובכך נאלצים להקפיא או לבטל את המנוי. תחשבו איך אתם נותנים להם הרבה ערך גם בזמן הזה ומעלים אצלם לרגע חיוך תוך כדי שהם לא מקפיאים או מבטלים את המנוי.



2. עידן חדש- אני מאמין שאנחנו בתחילתו של עידן היברידי. עידן שמשלב הרבה כלים באונליין ובאופליין כחלק מהנורמה החדשה. היום כבר כולם למדו איך גם אפשר ללמוד מרחוק, חלק לא קטן מהפגישות שלי עם עסקים נעשות מרחוק ואפשר גם ללכת לרופא ולבצע בדיקת גרון / עיניים / אוזניים מרחוק מבלי שתצטרכו להגיע למרפאה.




אני חושב שגם בענף הכושר זה יקרה. הלקוחות יוצאים לחופשה? תחשבו על קונספט של 'אימון חופשה' או 'אימון חגים', כך שבמקום שיצטרכו להקפיא את המנוי ללקוח היה נחמד אם היינו יכולים לספק ללקוח את המועדון / הסטודיו האהוב שלו יחד איתו בכיס.



יהיו ימים בהם אחזור מהעבודה ב-20:00 בערב מת מעייפות ואין סיכוי בכלל שאחשוב על יציאה לחדר כושר, אבל התרגלתי לפגישות בזום, לאימוני אונליין בסגר, ויהיה לי מאוד נחמד היום 'לדלג' על האימון הפיזי במועדון ולעשות אותו באונליין עם אימון אקספרס של 30 דקות עם משקל הגוף בלבד ועם המאמן האהוב עליי - וכן, אצלי בסלון.







3. רלוונטיות - אם יש משהו שלמדנו במהלך השנה האחרונה זה לא לקבוע כלום בנחרצות מהסיבה הפשוטה שבכל יום יכולים להשתנות הנהלים או הכללים אצלנו בעסק.


ענף הכושר היה סגור במהלך השנה האחרונה כ-8 חודשים במצטבר.
8 חודשים בהם חלק גדול מהעסקים הפסיק את הקשר עם הלקוחות שלו.

כשאתה מפסיק את הקשר עם הלקוחות בטענה של "בקרוב נשוב" אתה גם עשוי לאבד את הרלוונטיות שלך ולהפסיד את הרלוונטיות לעסקים אחרים. אני רואה זה קורה כבר עכשיו.


מהסיבה הזו אני ממליץ לכל עסק (מועדון כושר / סטודיו / קאנטרי קלאב) כן לייצר תכנית דיגיטלית בהקדם (לא חייב רק מערכת אימונים בשידור חי) אלא תכנית דיגיטלית שתיתן מענה למבודדים (תכנית 10-14 יום), תכנית לאימוני חו"ל של 7 ימים (עם אתגר קטן לכל יום), סדרת אימוני 'יום קשה' או 'אימוני חופשה' קצרים המשלבים יוגה / מתיחות או מדיטציה ועוד...תהיו מוכנים לכל תרחיש ולכל אפשרות, אבל בעיקר, תשמרו על הרלוונטיות ותתקדמו לדיגיטל.





בשורה התחתונה


אני מאוד מאמין ביצירת התאמות למציאות החדשה. העולם הישן מת. צאו מהקופסא, תחשבו עולם חדש, תביאו בשורה חדשה והכי חשוב, תעשו התאמות על בסיס שבועי. העולם טס במהירות עם שינויים והוא לא הולך לחכות לכם.




תכנון משותף והתאמות - עושים יחד.

לחצו כאן לפרטים


להצטרפות לקבוצה הסגורה



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

bottom of page