top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

איך לגרום ללקוחות לשלם בזמן ולא לשחק אתכם בקטנות?

מוסר תשלומים מול לקוחות הוא עניין חשוב ורציני. הוא משפיע על התזרים של העסק אבל בעיקר נותן שקט תעשייתי וודאות להמשך.


כשלקוחות ׳משחקים אתכם בקטנות׳, כלומר דוחים תשלומים, משלמים באיחור ומוציאים לכם את המיץ עד שהם משלמים - יש לכם בעיה רצינית בעסק.





איך מסדרים את זה? מתחילים בעצמנו!


תחשבו רגע על שירותים שאתם צורכים עבור העסק שלכם. עכשיו תחשבו רגע על הספקים שרודפים כדי שתשלמו להם על העבודה שבוצעה…אממממ…אתם יורדים לסוף דעתי?



כשאתם חוטאים בזה בעצמכם אל תצפו שהלקוחות לא יעשו את אותו הדבר גם לכם. תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל זה בדיוק מה שתקבלו. זה דומה למה שאמר בעבר המנטור ג׳ים רוהן: ׳אתם הממוצע של חמשת האנשים שמקיפים אתכם׳. הלקוחות שלכם זו ההשתקפות שלכם. זה הממוצע של מוסר התשלומים שלכם.





הכל מתחיל ונגמר במוסר התשלומים של בעל העסק



אני חייב להודות כי גם אני חטאתי בזה בעבר הרחוק ככל הנראה מספר פעמים מול ספקים (מעולם לא מול עובדים) אבל כשהבנתי כי הבן אדם בצד השני בסך הכל רוצה לקבל את מה שעבד עבורו והבנתי את הקארמה שזה מביא לעסקים שלי - השתניתי ב-360 מעלות.



לא רק בגלל הקארמה אלא בגלל הסטנדרטים שעלו אצלי ובעיקר בגלל ׳הלקוחות הבעיייתים׳ שזה משך לעסקים שלי. כי כשאני 'עשיתי' את זה - עשו לי את זה בחזרה.


הגיעו לקוחות שרוצים שירות אבל לא מוכנים לשלם…מוכנים לשלם בזמן שלהם…תמיד מושכים את התשלום, תמיד מבקשים הנחות 'תעשה לי'....



יותר מזה, היום אני אפילו משתדל להקדים את התשלום במידת האפשר לכל ספק או לצוות העובדים אצלי בחברה במידת האפשר.




למה זה חשוב כל כך?


כי אני יודע מה זה להיות בצד השני. זה שמושכים אותו עד שמגיע התשלום או לא משלמים לו בזמן. אגב, אני באופן אישי כמעט ולא מתמקח על מחיר (נדיר) כשזה מגיע לנותני שירותים, ויודעים מה? כמעט ולא מתמקחים איתי גם.


אני מזהה את הדפוס הזה אצל בעלי עסקים רבים. כשהם משחקים בקטנות ודוחים ככל שאפשר כשזה מגיע לתשלום לשירות אצלי בעסק אני יודע שזה בדיוק מה שהלקוחות שלהם עושים להם.





מה צריך לעשות כדי להימנע מלקוחות בעיתיים? 5 כללים


1. גביית תשלום באשראי - לעבור ולגבות בכרטיס אשראי (מסלול מתחדש או תקופתי) או במזומן (מספר חודשים קדימה). בכתבה כאן הסברתי בדיוק את כל המשמעויות בגביית כספים באשראי ובמזומן.


2. לזהות ולחתוך בזמן - ברגע שאני מזהה לקוח בעייתי מבחינת מוסר תשלומים אני יודע לעצור את זה ולעתים קרובות למרבה הצער גם לחתוך את זה עוד לפני שאני מספק שירות. בדרך הזו אני לא מכניס לחיים או לעסקים שלי אנשים עם מוסר תשלומים גרוע ובכך מייצר שקט תעשייתי, נמנע מאי נעימויות ולא מושך אליי לקוחות כאלה בהמשך. זו בדיוק ההמלצה שלי לכל הלקוחות ובעלי העסקים שאני מלווה. זה לא עניין של כסף, זה עניין של מדיניות בעסק ומקצועיות. תחתכו דברים בזמן ותפעלו באסרטיביות.


3. תקנון - דאגו שיהיה לכם תקנון ברור לכל סעיף אפשרי בעסק ודאגו לבקש מהלקוחות בעת ההצטרפות לקרוא ולחתום. תקנון ברור יכול להיות ההבדל בין 'תעשה לי הנחה / טובה' או 'תבואי לקראתי' לבין 'הבנתי' ו-'קיבלתי' את הנהלים.


4. תיישרו קו עם כל הלקוחות - דאגו ליישור קו עם כל הלקוחות גם ברמת המחירים (שלא יהיו לכם רמות שונות של מחירים), נהלים (דאגו שהנהלים יהיו זהים עם כולם). לטווח הארוך הלקוחות שלכם יעריכו את האסרטיביות שלכם.


5. דוגמא אישית - הזכרתי את זה קודם בהרחבה בכתבה. זוכרים את המנטרה שאתם אומרים או אמרתם לעצמכם מתישהו בחיים: ׳תהיו הדוגמא שאתם רוצים לראות בלקוחות שלכם?׳ ואז מה אתם עושים? אוכלים בריא, מתאמנים וכמובן מצלמים ומעלים לרשת כדי להוות השראה ודוגמא ללקוחות שלכם. אז תהיו הדוגמא גם כשאתם משלמים. תשלמו בכיף על שירות שאתם צורכים ותשלמו בזמן בלי משחקים.



זה תמיד חוזר בחזרה!



יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




להצטרפות לקבוצה הסגורה של



bottom of page