top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

כשלקוחות נרשמים לשיעורים ולא מבטלים: הפתרונות


זה יכול להיות מעצבן ולעתים גם מזיק לעסק כשלקוח נרשם לשיעור ולא מבטל את ההרשמה. מה שקורה בפועל זה שהלקוח תופס מקום בשיעור ללקוחות אחרים, מצב שיוצר אי נעימות מול לקוחות שרצו להירשם לאותו שיעור מסויים ולעתים גם נוצר מצב בו השיעורים ריקים או לא מלאים על אף שהיו מלאים לפי מערכת הרישום.





אז מה עושים עם לקוחות שנרשמים לשיעורים ולא מבטלים ובכך תופסים מקום של אחרים?


יש כמה דברים שאפשר על פיהם לפעול:


1. מערכתית - 3 ׳הברזות׳ (הרשמה ללא ביטול) ונחסמים לשבוע (חובה לעדכן על כך בעת ההצטרפות). ניתן לעשות זאת כמעט בכל מערכות ניהול הלקוחות.


2. קנס / חיוב של סכום סמלי - לדוגמא חיוב של 20-30 ש"ח על כל הברזה משיעור, כחלק מתנאי ההצטרפות. הלקוח מאשר בתקנון ומאפשר חיוב אשראי על כל אי הגעה לשיעור אליו נרשם ולא ביטל. לא אוהב את האפשרות הזו אך היא עובדת במקומות מסויימים.


3. קיצור תקופת המנוי - ניתן לקצר את תקופת המנוי ביומיים לדוגמא על כל הרשמה ללא ביטול השיעור. במקרה הזה ישנו צורך פיזי לאתר את המבריזים ולהפחית ידנית אלא אם מערכת הניהול יודעת לעשות זאת אוטומטית.



4. פתיחת מספר רב יותר של מקומות בכל שיעור - אם לדוגמא יודעים את מספר המבריזים בממוצע שבועי משיעורים בכל שבוע, לדוגמא: אנחנו יודעים כי 2 מתוך 15 המתאמנים לא מגיעים באופן סטטיסטי, אזי יש לפתוח 17 מקומות לשיעורים ללא הצגת מספר המשתתפים בכל שיעור (הרי אם הבטחנו 15 מקומות בשיעור לא נרצה שמתאמנים יראו ש-17 בפועל יכולים להירשם לשיעורים אלא רק את מספר המקומות שנותרו לשיעור זה).


החיסרון - מעמיד אותנו במצב אפשרי שכל 17 המתאמנים יגיעו, השיעור יהיה עמוס במעט יותר מהרגיל, יכול לפגוע באמון מול מתאמני הסטודיו, אבל ישנו צורך להיערך לכך על כל מקרה (כמות מזרנים / ציוד / מערך שיעור).



5. חיוב מלא של הכניסה - (זה לא מתאים לעסקים שמוכרים מנויים ללא הגבלה אלא לעסקים שמוכרים כרטיסיות או מנויי מסלולים של 2, 3, 4 שיעורים לדוגמא בשבוע.

במקרה כזה הלקוח נרשם ובמידה ולא ביטל הוא פשוט מפסיד את הכניסה שלו והמערכת מחסירה לו שיעור מהכרטיסייה או מסך השיעורים האפשריים באותו השבוע.




חשוב ביותר


להחתים על תקנון ברור בו יהיה כתוב במפורש כי במידה וביטול האימון לא ייעשה כ-4-6 שעות (החלטה של בעל העסק) לפני מועד האימון, המערכת תחייב את המנוי בכניסה שאותה לא ניתן להשלים.


איך ממזערים את אחוז הביטולים בעסק בתחום הכושר?


זו עבודה בפני עצמה אבל בכמה פעולות פשוטות ׳על הדרך׳ אפשר להפחית משמעותית את אחוז המבטלים הסדרתיים.



1. תזכורות - שליחת תזכורות אוטומטיות לפני כל אימון.



2. אכפתיות - להדגיש בכל הזדמנות כי ׳אי ביטול האימון׳ מגיע על חשבון מישהו אחר.



3. בילד אפ - לעשות תמיד ׳קידומי מכירות׳ לכל יום אימונים. מה בתפריט? אילו הפתעות? טיזרים? איפה? בפייסבוק / באינסטגרם/ בווטסאפ ואפילו לעשות ׳בילד אפ בסיום האימון עצמו.


4. צ׳אלנג׳ים - נסו ליצור עניין של המתאמנים על ידי יצירת אתגרים של 4/6 שבועות, דבר שיוצר עניין על ידי המתאמנים. נסו לייצר זאת כסיסטם מלא בעסק שחוזר על עצמו בכל חודש מחדש עם מחוייבות להגעה של X פעמים בשבוע בכדי לצבור ניקוד / דירוג / הטבות.


תחקרו את עולם הגיימיפיקציה / עולם הגיימינג ותראו איך מעורבות גדולה יותר מייצרת התמדה.


יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט



bottom of page