top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

צמיחת ענף הכושר בזמן מיתון והאטת המשק



אחד הנושאים הבוערים בימים אלו בכל המשק ובקרב העצמאים הוא נושא עליית הריבית, האטה במשק, והחשש ממיתון שהולך ומתממש.


האם האטה במשק עשויה לפגוע גם בענף הכושר? האם יש ממה לדאוג?


קודם כל לא חסרים דברים שמהם אפשר לדאוג - אבל בואו נעשה סדר ונרגיע את הרוחות!


ענף הכושר הוא אחד מהענפים הבודדים שנוטים לצמוח בזמן מיתון והאטה במשק.



לפי דוח של-IHRSA, (אחד הגופים המובילים והאמינים בעולם בנוגע לנתוני ענף הכושר) תעשיית מועדוני הכושר והבריאות גדלה ב-2.2% במהלך המיתון הגדול של 2008-2009.

באותה שנה בדיוק פתחתי את הסטודיו הראשון שלי ברעננה, ואני זוכר כמה אמרו לי שאני משוגע על הצעד שעשיתי.


אז הצמיחה באותה שנה הייתה גבוהה משיעור הצמיחה הכולל של המשק, שעמד למעשה על צמיחה שלילית של 2.8% -. המשק כולו ירד - ענף הכושר עלה.


לפני שנמשיך לכל נושא המיתון, הנה בכמה מילים על הקאמבק (אחרי הקורונה) של הענף בכל העולם.




הקאמבק של תעשיית הפיטנס בארץ ובעולם לאחר הקורונה



שוק הכושר בישראל נמצא בצמיחה ומגלגל כ-4-5 מיליארד שקל בשנה וזה בכל מה שקשור למועדוני כושר, סטודיו, ציוד ואביזרים, אימונים אישיים, תוספי תזונה וביגוד.


לפי דו"ח של IHRSA, תעשיית הכושר העולמית צמחה ב-5.5% בשנת 2022, והגיעה לשווי של 92.9 מיליארד דולר. השווקים שצמחו במהירות היו אסיה (8.2%), אמריקה הלטינית (6.9%) והמזרח התיכון ואפריקה (6.7%).


רק לשם השוואה, ב-5 השנים האחרונות ישראל צמחה ב-10 אחוזים בכל שנה, ממש אחרי סין במקום הראשונה שהראתה את הצמיחה הגדולה ביותר בתעשיית הפיטנס עם 12.3 אחוזים, במקום השני הודו עם צמיחה של 11.7 אחוזים, במקום השלישי ברזיל עם צמיחה של 10.5 אחוזים וישראל עם 10 אחוזי צמיחה שנתיים.





3 סיבות מרכזיות בגללן אנשים מעדיפים להתאמן יותר בזמני מיתון והאטה




1. השקעה אישית


כשאנשים נמצאים במצב של חוסר ביטחון כלכלי, אנשים נוטים לשים פוקוס על עצמם ועל הבריאות שלהם. ראינו את זה קורה בקורונה. כולם בנו חדרי כושר בבתים וחצי עולם התחילו להתאמן באונליין עם מאמנים. ללא ספק הייתה עלייה במודעות לכל הנושא של fitness & wellness. בזמני מיתון אנשים אמנם יוותרו על הרבה מותרות סביב, אבל לא יוותרו בקלות על חדרי הכושר והסטודיו.


מחקר שפורסם ב-Journal of Health Psychology מצא שאנשים שחוו קושי כלכלי הרגישו את הצורך יותר לעסוק בפעילות גופנית מאשר אלו שלא חוו קושי כלכלי. פעילות גופני מסייעת בהפחתת מתח, שיפור במצב הרוח ומסייעת לאנשים לישון טוב יותר.





2. בריאות גופנית ונפשית


בזמן משבר אנשים עושים זום אאוט על החיים שלהם, מסתכלים מלמעלה ובוחרים להשקיע בבריאות הגופנית והנפשית שלהם (בדיוק כמו שעושים ב- 1 לינואר בכל שנה).


לפעילות גופנית יש מספר יתרונות בריאותיים, גופניים ונפשיים, היא מפחיתה את הסטרס, את החרדה ואת הדיכאון. בזמן מיתון כלכלי אנשים רק מחפשים דרכים להפיג את הלחץ ולשחרר קיטור, ולרוב זה קורה דרך פעילות גופנית וספורט.





3. מפגש חברתי


אחד הדברים שהכי היו חסרים לאנשים בתקופת הקורונה זה המפגשים החברתיים והמפגשים עם אנשים.


אנחנו בתקופה אחרת בה אין מניעה להיפגש עם אנשים, ולכן חדרי כושר, סטודיו'ס או קאנטרי קלאבים לפני הכל הם מקומות מפגש חברתיים. אנשים לא יוותרו בקלות על זה.


אנשים אוהבים להיות בחברת אנשים שמחים ואנרגטיים, ואין מקום טוב יותר למצוא את האנשים האלה מאשר שם.




הדבר הכי חשוב שתעשו בעסק שלכם עכשיו


אל תיפלו למלכודת 'המיתון' או 'המצב הכלכלי' שהלקוחות שלכם מספרים לכם, הרי כולם טסים לחו"ל, לא? התמקדו בטיפוח העסק שלכם, בחידוש, בהכנסה של פעילויות חדשות ובעיקר תראו ללקוחות שלכם עד כמה המקום שלכם הוא המקום הכי טוב שהם רק רוצים לברוח אליו כל פעם מחדש.


תקופות של מיתון או האטה במשק (בדומה למשל לתקופת הקורונה) יכולות גם להוביל להזדמנויות חדשות. אנשים הקימו עסקים חדשים והתמודדו עם אתגרים חדשים.


אם מתחזקים את הגוף היטב, תקופות כאלה גם יכולות להוביל לצמיחה והתפתחות אישית. תהיו המקום הזה בשביל הלקוחות שלכם.




ויאללה...תהפכו את יולי / אוגוסט לחודשים הטובים בשנה!




יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




להצטרפות לקבוצה הסגורה של





לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט




bottom of page