top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

עסקים בבידוד: מה אם יעבור אצלי חולה קורונה בחדר הכושר?

תעשיית הכושר חזרה לפעול ב-7.5 לאחר סגר של כמעט חודשיים, עסקים חוזרים אט אט לפעילות.

הממוצעים בענף מראים כי עסקים בתחום הכושר חזרו לפעול ב-50% עד 70% מהתפוקה בימים לפני הקורונה, על אף שזוהי התקופה החמה בשנה. בימים אלה אנו עדים לצערנו הרב לעסקי כושר קטנים וגדולים בהם חולי קורונה עוברים ומבקרים, חלק מהעסקים נאלצים לסגור זמנית לצורכי חיטוי וחלק נאלצים לסגור לגמרי ולהיכנס לבידוד. איך מתמודדים עם סיטואציה בה לקוח מודיע שאובחן חיובי בקורונה? 10 שלבים, טיפים והמלצות התמודדות.





אין לנו יותר מידי שליטה על חולה ללא תסמינים או בשלב הדגירה שנכנס ומתאמן אצלנו. אז בדקתם חום, החתמתם על טופס וחיטאתם את הציוד, כל זה לא יעזור אם יעבור אצלכם בעסק חולה קורונה שאובחן. תאלצו לנקוט בכמה צעדים, ויותר מזה, תצטרכו להתכונן לתרחיש כזה שעשוי לבקר אצלכם מספר פעמים בשנה הקרובה.




שלב מספר 1


לאחר קבלת "הבשורה" של הלקוח המאובחן, עליכם בשלב ראשון לעשות 'חקירה אפידמיולוגית' פנימית בנוגע לביקורו של הלקוח במקום בשבועיים האחרונים. במידה ומדובר במועדון כושר, עליכם לבדוק באיזה תאריך, באיזה שעה, את מי עבר בקבלה, ומי היו שאר המבקרים שנכחו איתו באותה השעה. במידה ומדובר בשיעורי סטודיו, עליכם לבדוק את התאריך, את השיעור הספציפי, המדריך שהעביר את השיעור ואת האנשים שלקחו חלק בשיעור.




שלב מספר 2


לעדכן את כל הנוכחים בחלל או בשיעור ששהו בזמן החופף של חולה הקורונה. עשו את זה בשיחת טלפון מרגיעה ולא בסמס. הם יאלצו להיכנס לבידוד ולעשות בדיקת קורונה. אל תרגישו אשמים, פשוט עדכנו אותם, חייכו בטלפון, הרגיעו ושמרו איתם על קשר.




שלב מספר 3


בצעו חיטוי מקיף של המקום, צלמו ותעדו הכל בתמונות ובוידאו (לא לפרסום ברשתות). שמרו את החומר לעצמכם.




שלב מספר 4



התכוננו שהשמועה תתפשט ותגיע במהרה לכלל לקוחות המועדון / הסטודיו או אפילו לכל העיר / השכונה או הישוב.




שלב מספר 5


היו סבלניים לקבל עשרות סמסים וטלפונים וגלו מנהיגות (לא עצבנות).

שלחו לכולם צילומי וסרטוני חיטוי ונקיון לאחר אבחון חולה הקורונה ששהה במקום, הראו שיצאתם שליליים (במידה וזה אכן קורה) וכנ"ל לגבי כל אחד מהנוכחים ששהה באותה העת.

המטרה: לייצר תחושת ביטחון למתאמנים.




שלב מספר 6



שלחו את צוות המדריכים / עובדים ששהו במקום לבדיקת קורונה, ובמקביל הורו להם להיכנס לבידוד של 14 ימים (ייתכן ויישארו להם ימים ספורים לבידוד מאחר וחולה הקורונה שהה במועדון מספר ימים קודם לכן). במידה ואתם העובדים היחידים של העסק, ראו שלב 7.




שלב מספר 7


תייצרו תכנית אונליין בדיוק כמו בזמן ההסגר, רק...טובה יותר! בשביל שלא תצטרכו להקפיא, להחזיר כספים או לבטל מנויים, תצטרכו להעלות את הסטנדרטים של תכנית האונליין שלכם כבר עכשיו. תבנו אתר אינטרנט ממותג ויפה, ספריית VOD, תכנים, קבוצה סגורה, טיפים יומיים, וכמובן הכי חשוב, הקפידו על צילום וסאונד לא פחות ממעולים. צריכים עזרה בזה? בחודשיים האחרונים העברתי עשרות עסקים לאונליין, ובנינו עסק לכל דבר, השאירו לי פרטים ואשלח לכם את האפשרויות לקחת את העסק שלכם לרמות הגבוהת ביותר.




שלב מספר 8


התכוננו "לתרחיש בקשות הקפאה". לקוחות עשויים לבקש הקפאה. ובדיוק מהסיבה הזו, כדאי שתהיו מוכנים עם תכנית שתרוץ גם באונליין במקביל, מהבית, מהסטודיו או מכל מקום.




שלב מספר 9



מצאו החלפות לשיעורים ולמדריכים. תהיו "בהיכון" במידה ותאלצו להכניס את צוות המדריכים או את עצמכם לבידוד. הקהל שלכם חייב שתדאגו לו גם במחיר בו לא תרוויחו ותעשו את מה שתעשו בשביל לתת שירות.



שלב מספר 10



אל תיבהלו ותיכנסו לפאניקה! קחו נשימה עמוקה, הרבה מאוד עסקים מתמודדים עם המצב, וכולם גם יעברו את זה. פאניקה משתקת, ואם תהיו משותקים לא תוכלו לנהל את האתגר בצורה נכונה וחכמה. חשוב שתתנו מענה לכל הלקוחות, אלו שנכנסו לבידוד, אלו "שחוששים" אלו שרוצים "לבטל", תהיו שם בשבילם, ככה נמדדים עסקים חזקים.



בהצלחה!


להצטרפות לקבוצה הסגורה של



לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט




bottom of page