top of page
מגזין עסקים בכושר
  • תמונת הסופר/תשי אלנקרי

הקמת סטודיו לפילאטיס מכשירים? 5 כללים


בשנת 2008 הגשמתי חלום קטן כעצמאי. פתחתי את חדר הכושר הראשון שלי לאימונים אישיים ברעננה. 14 שנים קדימה והייתי לי הזכות ללוות יותר מ-1500 יזמים בתחום הכושר, מועדוני כושר וחדרי סטודיו ברחבי הארץ, אבל זה לא הסיפור. מה שאספתי בדרך זה הסיפור המרכזי שארצה לחלוק גם אתכם. אוסף של תובנות, רעיונות וכמובן טיפים שיחסכו לכם טעויות לקראת הקמת הסטודיו שלכם לפילאטיס.



כמו שכבר ציינתי, משנת 2008 ועד היום (2022) פתחתי מקומות משלי, נכנסתי שותף, סגרתי, מכרתי, נכשלתי, הצלחתי אבל בעיקר רכשתי נסיון גדול בכל סגנונות מועדוני הכושר והסטודיו הקיימים.

בכתבה הבאה אנסה לעשות סדר לכל מי שחולם או חולמת על הקמת סטודיו לפילאטיס, אבל נמצא בהתלבטות או חששות...אספתי לכם את השאלות הנפוצות ואת הטיפים שכדאי לזכור ולשנן לפני שעושים את הצעד הראשון.




כמה זמן לוקח להקים סטודיו לפילאטיס / פילאטיס מכשירים?

מניסיוני האישי בליווי והקמה של חדרי סטודיו לפילאטיס ולמגוון סגנונות האימונים, זה יכול לקחת שבועות אחדים עד חודשים. זה מאוד תלוי במקום עצמו, בבעל הנכס, בהתמהמהות על חתימת החוזה, במורכבות הבינוי והשיפוץ, בגודל המקום, באישורים ובקבלת הציוד. זה תלוי גם בגורמי תכנון וביצוע נוספים כמו בעלי מקצוע שצריכים להיות אלה שיגרמו למקום שלכם להיראות כמו שדמיינתם. יש לא מעט לקוחות שמגיעים אליי ותוך חודש - חודש וחצי צריכים להיות כבר עם מקום באוויר (ואז נכנסים לעבודה אינטנסיבית שבועית) וזה קורה וזה מוכן. אני בונה איתם תכנית עבודה הדוקה ויוצאים לדרך. יש גם כאלה שיש להם גם 3 ו-4 חודשים. בשני המקרים זה אפשרי. הכל תלוי באינטנסיביות ובלוח הזמנים.



ממתי אפשר להתחיל להרוויח מרגע הקמת הסטודיו?

זוהי אחת השאלות הנפוצות עליה אני נשאל כמעט מידי יום. השאלה הזו מזכירה לי את השאלה: "תוך כמה זמן אוכל להיות עם בטן שטוחה?" עליה נשאלתי אלפי פעמים עוד בהיותי מאמן כושר צעיר בתחילת שנות ה-2000. אפשר לעבור לרווח תפעולי של העסק כבר מהחודש הראשון. הכל תלוי בתכנית העסקית שלכם (בדיוק כמו תכנית אימון), בהיצמדות אליה (זוהי למעשה ההתמדה) והביצוע בפועל (איך נוריד לקרקע את כל מה שרשום על הנייר). יש דרך שאני עושה עם עסקים כך שניתן לחזות ולתכנן (כמה שיותר במדוייק) את כמות הלקוחות וההכנסות מרגע ההקמה ובהמשך השנה. ממש מתכננים מה יקרה אחרי חודש / שלושה ו-12 חודשים קדימה. זה בעיקר נותן וודאות ו-GPS נהדר לבעל העסק.



מה קורה אם משהו בתכנית פשוט לא עובד?

אחד הדברים שלמדתי לאורך השנים בעבודה עם מכוני כושר, סטודיו לאימונים וסטודיו'ס לפילאטיס זה שיש דברים שיעבדו לנו נפלא בירושלים אבל לא יעבדו בתל אביב ולהיפך. למה? ואיך זה יכול להיות? אבל אנחנו במדינת ישראל...באזורים שונים ברחבי הארץ גרים אוכלוסיות שונות מבחינה סוציו אקונומית, חתך גילאים ועוד...חשוב להבין את הדברים האלו ודווקא מהסיבה הזו ללמוד את האזור הגאוגרפי בו אנחנו מייעדים להקים את הסטודיו לפילאטיס שלנו.




מה עוד חשוב לדעת לפני הקמת סטודיו לפילאטיס?


חשוב בעיקר ללמוד את הסביבה ולשאול שאלות.

לדוגמא: האם באזור גרות משפחות צעירות? אוכלוסייה בוגרות יותר? מה הצורך (הכאב) של קהל היעד שלי במקום הזה? האם יש הרבה נשים בהריון? אחרי לידה? האם הקהל יגיע אליי ברגל או עם רכב? האם יש חנייה נגישה ונוחה בכלל באזור? השאלות כמובן יכולות להימשך בלי סוף, אבל ככל שתשאלו יותר שאלות (שהלקוחות שלכם ירצו לדעת) ותתנו מענה כך יגדלו הסיכויים שלכם לתכנן תכנית מדויקת ומתאימה לאזור בו אתם פותחים.


ואם זה עדיין לא מצליח? אז תשנו! תזכרו תמיד, אם משהו לא עובד לכם כמו שאתם רוצים ואתם ממשיכים לעשות את אותו הדבר, תקבלו את אותה התוצאה. אם תשנו את הדרך, הגישה או אפילו ניואנסים קטנים בשירות / שיווק שלכם, אתם תראו גם שהתוצאות המתקבלות שונות. כדי לא להיתקל בהפתעות חשוב לבנות תכנית עסקית מפורטת בה אנחנו יודעים מה קורה בכל חודש בשנה. ואם נתקלתם בהפתעות, לא נורא, זה הזמן לשינוי, אפילו הקטן ביותר....




כמה עולה להקים סטודיו לפילאטיס מכשירים?

הכל משתנה בהתאם לגודל החלל שתרצו, השיפוץ והציוד שתזמינו. אני ממליץ ללקוחות שאני מלווה עוד בשלבי חיפוש הלוקיישן לחפש את החלל שכבר בנוי 'הכי קרוב' לאיך שנרצה שייראה ועם מינימום שינויים במבנה. כך למעשה אנחנו יכולים לחסוך עשרות אלפי שקלים על השיפוצים.





7 הצעדים להקמת סטודיו לפילאטיס


1. תקציב - הדבר הראשון שצריך להחליט לגביו זה התקציב. כמה אתם מוכנים להשקיע? 100 אלף שקל? חצי מיליון שקל? מיליון שקל? 5 מיליון?


2. קונספט המקום - לאחר ההחלטה בדבר התקציב אותו מוכנים להשקיע בהקמת הסטודיו לפילאטיס חשוב לבחור את הקונספט של המקום ואת כמות מיטות הפילאטיס שייכנסו בחלל. אמנם מדובר בסטודיו לפילאטיס מכשירים ונראה לכם שאין הרבה מה לחדש, אבל גם כאן מומלץ לבנות קונספט ייחודי לסטודיו שיבדל אתכם מכל השאר.


3. היתכנות כלכלית - בשלב הבא בונים תכנית עסקית כדי לייצר היתכנות כלכלית לעסק עם מטרות ויעדים לאורך השנה. במידה ויש GO ממשיכים לשלב הבא.


4. בחירת גודל המקום - מכאן ממשיכים לבחירת גודל החלל (50 מטר / 100 מטר / 200 מטר / 300 מטר) + מציאת הלוקיישן.


5. נראות המקום - בשלב הבא ממשיכים לשלב התכנון הכולל יצירת הדמיות. איפה יהיו המכשירים, איפה יהיה שטח העבודה, איפה נאחסן את הציוד הנלווה, איפה ימוקם דלפק הקבלה, חדר ההלבשה, שלט כניסה, מיתוג פנים, שירותים ועוד...זה שלב התכנון הויזואלי של המקום. אפשר לעשות את זה עם מעצב פנים / אדריכל או דרך רפרנסים ששואבים ממקומות בעולם.


6. תאריך הפתיחה - תאריך יעד לפתיחה הוא עוגן חשוב. לאחר שיש לנו תאריך יעד לפתיחה נוכל לגזור לאחור את הזמן העומד לרשותנו לצורך השיפוץ, הזמנת הציוד, עבודה על המיתוג, בניית האסטרטגיה, מערכת השיעורים, המחירים, השירותים הנלווים, גיוס מדריכים, תאורה, הגברה, מיתוג פנים ועוד...


7. תכנון פריסייל (מכירה מוקדמת) - זה השלב לחשוב במדוייק עם איזו הטבה אנחנו יוצאים לשוק. כרטייסיה מיוחדת / מנוי היכרות / מחיר מיוחד על מנויים / כרטיסיות ועוד...לאחר מכן ישנו הצורך להבין איפה זה הולך להיות משווק, מי עושה את זה, איך זה נראה, למשך כמה זמן ובאיזה תקציב.



איזה גודל חלל אצטרך? וכמה מיטות פילאטיס אוכל להכניס בסטודיו?


מכיוון שסביר להניח ש-OPEN SPACE (חלל גדול אחד) יכול להיות נהדר עבור הקמת סטודיו לפילאטיס, כדאי לשים את הפוקוס בכיוון הזה. ברגע שהשינויים שלכם יהיו מזעריים, מנסיון תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים רק על הבינוי וההקמה. עכשיו בואו ניתן הערכה לגבי גודל אפשרי של חלל והמחיר עד השלב שנכנסים ומתחילים לעבוד.




שטח עבודה בגודל 40 מ"ר - ניתן להכניס כ-5 מיטות פילאטיס.

עלות מיטות +ציוד נלווה+ הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 80-120 אלף ש"ח.

שטח עבודה בגודל 60 מ"ר - ניתן להכניס כ-7-8 מיטות פילאטיס.

עלות מיטות +ציוד נלווה+ הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 120-150 אלף ש"ח.

חלל בגודל 100 מ"ר - ניתן להכניס כ-12-13 מיטות פילאטיס.

עלות מיטות +ציוד נלווה+ הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 180-220 אלף ש"ח.

חלל בגודל 120 מ"ר - ניתן לפתוח 2 חללים קטנים של 60 מ"ר כל אחד ולהכניס בכל אחד מהם כ-7-8 מיטות או לפתוח חלל אחד שיאפשר להכניס גם 14-16 מיטות פילאטיס.

עלות מיטות +ציוד נלווה+ הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 250-350 אלף ש"ח.



ציוד נלווה = ציוד קל כמו גומיות, כדורים, מזרנים, גלילים, טבעות, מקלות וכדומה.





מה הגודל של מיטת פילאטיס ממוצעת?


** גודל רפורמר ממוצע מתחיל מאורך של 2.0 מטר עד 2.5 מטר וברוחב שנע סביב 50-70 ס"מ. ישנם רפורמים הניתנים להוזזה בקלות מה שמאפשר לקיים פעילויות נוספות ולערום אותם האחד על השני(בדרך כלל עד 5). שטח העבודה יכול להשתנות וזאת בהתאם למכשירים הנבחרים (קאדילק, רפורמר, טרפז, כסאות וכו') ולמרחק בין מכשיר למכשיר.


בכל אחד מהגדלים שציינתי מעלה, ראיתי וגם ליוויתי פרוייקטים של מקומות בגודל של 300 ו-400 מ"ר שהוקמו ב-100 אלף שקל וגם ראיתי מקומות של 100 מטר שהוקמו בכ-300 אלף שקל. זה תלוי בעיקר בדרישות של עיצוב פנים הסטודיו (תאורה / עיצוב קירות / מיתוג / שילוט / ריהוט /מידוף / חדרי הלבשה / דלפק כניסה) וכמובן הציוד הנרכש. אותו עסק של 400 מ"ר קיבל מקום שנסגר וכבר הגיע מוכן, רק צבע, מיתג, בנה קונספט חדש וישר נכנס לעבוד. ההשקעה שלו הייתה קטנה. סביב ה-100 שלף שקל. לעומת זאת עבדתי עם עסק בגודל של 100 מ"ר שהחליט לפתוח מיני חדר כושר לאימון אישי בקבוצה קטנה, החליט להביא 5 הליכונים חדשים של טכנוג'ים (כ-40 אלף ש"ח ליחידה) וסיים את ההקמה סביב ה-300 אלף שקל. אפשר לעשות הכל, חשוב רק לתקצב את זה.




חוץ מעלות הקמת הסטודיו: האם אצטרך עוד כסף?

בהחלט. יש לקחת הוצאות קבועות נוספות כמו: שכירות, ארנונה, תכנת מנויים ועוד, והוצאות משתנות כמו: פרסום, עובדים (אם החלטתם להעסיק כמובן), טלפון, הוצאות משרד, ייעוץ, חשמל, מים, ספקים שונים ועוד...הקבועות אלו ההוצאות שלא משנה כמה לקוחות יש לכם, הסכומים הללו יורדים מחשבונכם בכל מקרה.



ההוצאות המשתנות, משתנות בהתאם לפעילות העסק בדרך כלל, אבל הן קיימות. בחודשי הפתיחה (עד אשר תגיעו לנקודת האיזון שלכם) תצטרכו להבטיח שעומד ברשותכם סכום כסף נוסף. אחת הטעויות הגדולות ביותר של מאמנים / בעלי עסקים הפותחים סטודיו לפילאטיס הוא שהם מעמידים את סכום הכסף הראשוני מבלי לקחת בחשבון את שלושת או ששת החודשים הראשונים בהם המקום לא רק שעלול לא להרוויח אלא עלול גם להפסיד כסף (הון חוזר), ואת זה תהיו חייבים לחשב כדי לדאוג לאוויר בחודשי הפתיחה.




כשאני בונה תכנית עסקית עם עסק חדש לקראת הקמה אנחנו יודעים לתקצב במדוייק את עלות הפרוייקט + סכום הכסף שנצטרך לשים בצד. המטרה שלנו היא לא לגעת בסכום הכסף הזה ולהגיע לנקודת איזון כמה שיותר מהר מרגע הפתיחה, אבל מטרות לחוד ומציאות לחוד. צריך להבטיח כל סיטואציה אפשרית. זה חלק מהעסק, קחו את זה בחשבון.


חדר כושר לאימונים אישיים

5 כללים חשובים להקמת סטודיו לפילאטיס

1. כלל ראשון – תאפיינו את המקום שלכם

2. כלל שני - תכתבו תכנית עסקית

3. כלל שלישי - תהיו הרבה יותר מאנשי מקצוע מעולים - למדו להיות אנשי עסקים.

4. כלל רביעי - חשבו תמיד שפע. יש מקום לכולם.

5. כלל חמישי - אין כלום תמורת שום דבר. היו מוכנים להשקיע ולשלם מחירים כדי להצליח.

יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




bottom of page